• Anonym (H)

Är det tillåtet att "ragga" på kunder?

Det har pågått i runt ett år nu. Det är inget "äckligt" stötande, utan vad som känns som ett genuint intresse. Han jobbar för en leveransfirma och efter att han levererat till mig några gånger började han skämta om det. Han lägger saker jag sagt på minnet och verkar uppriktigt intresserad av mig. Vi småpratar lite varje gång nu och sist (förra veckan) lät det som att han fiskade efter om vi kunde ses privat.
    Så länge vi inte berättar det här så är det ju omöjligt att det kommer fram, men skulle han kunna få problem OM det gjorde det? Om det verkligen skulle bli något är det ju en ganska rolig berättelse om hur vi träffades..

• Svar på tråden Är det tillåtet att "ragga" på kunder?
  • Anonym (?)

Om de inte har väldigt konstiga regler på era jobb är det helt ok att ni ses.  

Fråga om han vill hänga med på pubquiz nästa gång han kommer förbi. 

• Fjäril kär

Det är klart det inte är förbjudet, varför skulle det vara det? 
    Ni verkar ha olika arbetsgivare och jobba för två olika företag och då finns det inget hinder . 
    Finns ju massor av människor som träffats just så . Vad ni gör på fritiden är det ingen som vet och ingen som har med att göra.  
    Huvudsaken är väl att han inte fastnar och stör dig när du jobbar utan att ni kan sköta det snyggt om ni nu flörtar på arbetstid- det kan en chef förstås ha åsikter om .

Svar på tråden Är det tillåtet att "ragga" på kunder?