• Anonym (Smink)

Nybörjare på smink! Tips och trix tack

Har använt mascara och lite ögonskugga men inte mer än så. Jag har väldigt fin/slät hy utan finnar eller något jag skulle välja täcka men skulle gärna vilja piffa upp ansiktet med lite mer färg. 

Det jag tänker är: 
    - En bra mascara
    - Ögonbrynspenna (har redan väldigt mörka bryn men vill kunna forma) 
    - Nått för läpparna kanske
    - Något son ger mer färg i ansiktet. (använder brun utan sol men vill gärna ha något mer, en rouge eller liknande. 

Som sagt, är nybörjare. Har funderat på att testa Hickaps produkter. 

• Svar på tråden Nybörjare på smink! Tips och trix tack
  • Anonym (Alexandra)

Vad vill du ha hjälp med?

Det enda jag skulle säga är att börja smått och jobba dig uppåt, så att du inte köper massa grejer som du sen inte gillar eller känner att du behöver. Din lista med mascara, ögonbrynspenna, en läpprodukt och rouge låter ju som en väldigt bra rutin. 

• Anonym (Smink)
    Anonym (Alexandra) skrev 2024-11-30 19:44:45 följande:

Vad vill du ha hjälp med?

Det enda jag skulle säga är att börja smått och jobba dig uppåt, så att du inte köper massa grejer som du sen inte gillar eller känner att du behöver. Din lista med mascara, ögonbrynspenna, en läpprodukt och rouge låter ju som en väldigt bra rutin. 

Om man googlar på bas-sminkning är det ju många som kör med foundation, primer (vet inte vad det är bra till) osv och det är väl mer sånt som jag skulle behöva ha hjälp med :) 
  • Anonym (Alexandra)
    Anonym (Smink) skrev 2024-11-30 20:07:04 följande:
    Om man googlar på bas-sminkning är det ju många som kör med foundation, primer (vet inte vad det är bra till) osv och det är väl mer sånt som jag skulle behöva ha hjälp med :) 
    Men alltså. Skippa bara sånt du inte är intresserad av att testa? Det är verkligen inte så komplicerat. Söker du efter "bas-sminkning" kommer du få resultat om hur du får till en bra bas, vilket refererar till huden.

De produkter du själv föreslog i trådstarten är en bra grund. Man måste inte ha primer, foundation, concealer, puder, bronzer etc om man inte känner för det. 

Hur mycket smink man vill använda och vad som blir en bra vardagssminkning är ju olika från person till person. Alla har olika tycke och smak kring vad de gillar och hur man vill att det ska se ut. Produkter kommer fungera olika för dig som för mig då vi troligtvis inte vill ha samma finish eller kanske har liknande hudtyp. Så prova dig fram och se vad du själv gillar. 

Det finns verkligen inga måsten. Det enda du borde göra är väl att se till att du har en bra sminkborttagning och hudvårdsrutin. 
Svar på tråden Nybörjare på smink! Tips och trix tack