Hur räknas vilken vecka man är i?
Hur beräknar man i vilken vecka man är gravid i? Finns det ett vedertaget sätt att se på det?
är det sen senaste mensens första dag, sedan befruktning, eller något annat?:)
Tack på förhand!
Hur beräknar man i vilken vecka man är gravid i? Finns det ett vedertaget sätt att se på det?
är det sen senaste mensens första dag, sedan befruktning, eller något annat?:)
Tack på förhand!
är det sen senaste mensens första dag,
Min BM räknade min graviditet från senaste mensens första dag vilket inte funkar sådär jättebra för mig med oregelbunden mens :)
Nä, att barnmorskorna räknar från mensens första dag stämmer ju bara hyffsat på en som har regelbunden mens 😆 Jag vet exakt när jag hade ÄL, använt ÄL-test och tempat lång tid så både jag och min app känner min kropp väl så jag litar på den räkningen fram tills ultraljuden är gjorda. Man får ju ofta räkna med att bli flyttad nån dag då foster växer lite olika och så.
Nä, att barnmorskorna räknar från mensens första dag stämmer ju bara hyffsat på en som har regelbunden mens 😆 Jag vet exakt när jag hade ÄL, använt ÄL-test och tempat lång tid så både jag och min app känner min kropp väl så jag litar på den räkningen fram tills ultraljuden är gjorda. Man får ju ofta räkna med att bli flyttad nån dag då foster växer lite olika och så.
Man räknar från sista mensens första dag, Det kan ändras senare. För mig ändrades det vid ultraljudet. Men båda två kom på det första datumet.