• Anonym (TS)

Vill han inte ligga med mig??

Har dejtat en jättegullig kille ett tag nu, han uppvaktar mig och gör allt för att visa hans intresse för mig. Men han har aldrig försökt få mig i säng än, inte ens pratat om sex. Varför vill han ha mig utan att ha sex med mig??

• Svar på tråden Vill han inte ligga med mig??
  • Tecum
    Anonym (Oskuld) skrev 2024-12-09 20:17:51 följande:

Tror det kanske mer är som det gamla talesättet ?män vill vara en kvinnas första älskare medan kvinnor vill vara en mans sista? (såklart grov generalisering).

Men förstår fortfarande inte hur man kan dumpa någon pga oskuld. Är det bara ett ONS så kanske jag förstår det, men inte om man är ute efter någon bestående. Men det kanske bara är jag  ?

Men som sagt. det var nog bäst både för killen och TS att det inte blir något mer

Jag tänkte också på det talesättet, det ligger en del i det. 
    Man kan modernisera det till att "män dumpar kvinnor för att de haft för många, kvinnor dumpar män för att de haft för få"

Att dumpa någon man gillar och vill ha en relation med för att denne är oskuld låter fullständigt sanslöst. Jag tror inte längre på tråden, antingen är den bluff eller ligger det mer bakom som TS inte vill säga. Som att killen är asexuell.
  • Anonym (Mia)
    Tecum skrev 2024-12-09 21:04:03 följande:
    Jag tänkte också på det talesättet, det ligger en del i det. 
    Man kan modernisera det till att "män dumpar kvinnor för att de haft för många, kvinnor dumpar män för att de haft för få"

Att dumpa någon man gillar och vill ha en relation med för att denne är oskuld låter fullständigt sanslöst. Jag tror inte längre på tråden, antingen är den bluff eller ligger det mer bakom som TS inte vill säga. Som att killen är asexuell.
    Nu ska jag inte tala för TS för jag vet inte vad hon sett i honom men för mig är det inte det minsta konstigt att hon inte vill ha en oskuld. Inte bara för sexets skull utan för att  vara oskuld innebär så mycket mer än så. Noll relationserfarenhet och det är närmast självklart varför man undrar varför han alltid blivit ratad. Sedan är jag ajälv så icke korrekt att för mig är det direkt oattraktivt, omanligt. Men jag tror jag inte skulle riskera hamna i samma sits då jag inte tror en sådan man i  övrigt har vad jag letar efter. TS får svara själv på vad som fick henne att se det som en dealbreaker. 
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-09 21:42:20 följande:
    Nu ska jag inte tala för TS för jag vet inte vad hon sett i honom men för mig är det inte det minsta konstigt att hon inte vill ha en oskuld. Inte bara för sexets skull utan för att  vara oskuld innebär så mycket mer än så. Noll relationserfarenhet och det är närmast självklart varför man undrar varför han alltid blivit ratad. Sedan är jag ajälv så icke korrekt att för mig är det direkt oattraktivt, omanligt. Men jag tror jag inte skulle riskera hamna i samma sits då jag inte tror en sådan man i  övrigt har vad jag letar efter. TS får svara själv på vad som fick henne att se det som en dealbreaker. 
    Man kan faktiskt vara blyg så att man aldrig ens får chansen att bli ratad. Tror detta är en stor skillnad mellan män och kvinnor. En man kan gå ett helt liv utan att någon visar intresse för en, utan att det är något fel på en. Detta tror jag många kvinnor har svårt att sätta sig in i. Att han inte har erfarenhet av förhållande det kanske kan vara ett problem, vad vet jag, Men då är det ju inte just oskulden som är ett problem och det kan kan köpa (dvs att man kanske saknar förmåga/kunskap om relationer ovh att detta kan bli ett problem)
  • Anonym (kvinna)
    Tecum skrev 2024-12-09 17:48:44 följande:
    Kvinnor brukar klaga på att killar bara tänker på sex och att det enda de vill är att få omkull henne.

Det är alltså ren lögn och bluff, det är såna killar kvinnor vill ha.
    De kvinnor som klagar på att män bara tänker på sex är troligen inte samma kvinnor som ratar oskulder.  Alla kvinnor tycker inte likadant, vilket om inte annat borde framgå av den här tråden.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Oskuld) skrev 2024-12-09 22:37:49 följande:
    Man kan faktiskt vara blyg så att man aldrig ens får chansen att bli ratad. Tror detta är en stor skillnad mellan män och kvinnor. En man kan gå ett helt liv utan att någon visar intresse för en, utan att det är något fel på en. Detta tror jag många kvinnor har svårt att sätta sig in i. Att han inte har erfarenhet av förhållande det kanske kan vara ett problem, vad vet jag, Men då är det ju inte just oskulden som är ett problem och det kan kan köpa (dvs att man kanske saknar förmåga/kunskap om relationer ovh att detta kan bli ett problem)
    Det finns också kvinnor som anses lite udda och fula och som därför har svårt att få män intresserade. Sedan finns det kvinnor som får uppmärksamhet från män, men inte den typen av män de är intresserade av. Jag tror att skillnaden mellan män och kvinnor snarast ligger i att män generellt har lättare att nöja sig med att ha sex med kvinnor som egentligen inte är deras typ, bara de får tillgång till sex. 
  • nordas

Hellre att han är "försiktig" än gå på-ig. Hade han börjat prata om sex eller visat att han vill ligga i ett tidigt skede har risken funnits att han blivit för påträgande, kanske haft tendenser till att vara ett svin i många kvinnors ögon. Vore jag i hans kläder skulle jag agera likadant. Men då är jag oerhört skygg för allt i sexväg.

• Anonym (Oskuld)
    Anonym (kvinna) skrev 2024-12-10 10:26:48 följande:
    Det finns också kvinnor som anses lite udda och fula och som därför har svårt att få män intresserade. Sedan finns det kvinnor som får uppmärksamhet från män, men inte den typen av män de är intresserade av. Jag tror att skillnaden mellan män och kvinnor snarast ligger i att män generellt har lättare att nöja sig med att ha sex med kvinnor som egentligen inte är deras typ, bara de får tillgång till sex. 
    Såklart är det så. Men jag tror ända en blyg normal man har extremt mycket svårare att få sex än motsvarande för en kvinna.  Sedan kanske detta kan bli ett problem åt det andra hållet för en kvinna, att man blir raggad på av män som man inte vill ha. Men det kanske i alla fall bygger lite självförtroende tänker jag och att man ändå kan få ligga om man själv vill. Så är det inte för män. Nu pratar jag om normala människor och inte udda personer, utan bara normalt blyga personer.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Oskuld) skrev 2024-12-10 11:01:30 följande:
    Såklart är det så. Men jag tror ända en blyg normal man har extremt mycket svårare att få sex än motsvarande för en kvinna.  Sedan kanske detta kan bli ett problem åt det andra hållet för en kvinna, att man blir raggad på av män som man inte vill ha. Men det kanske i alla fall bygger lite självförtroende tänker jag och att man ändå kan få ligga om man själv vill. Så är det inte för män. Nu pratar jag om normala människor och inte udda personer, utan bara normalt blyga personer.
    De allra flesta kvinnor är nog hellre utan sex än ligger med någon de inte är det minsta attraherade av.
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (kvinna) skrev 2024-12-10 11:37:23 följande:
    De allra flesta kvinnor är nog hellre utan sex än ligger med någon de inte är det minsta attraherade av.

Ändå skillnad på att kunna göra ett val och att inte ens få chansen.

Tror som sagt att det ändå bygger självförtroende om man i alla fall känner att någon vill ha en än att man är osynlig (vet att detta är ett problem hos blyga kvinnor också, men som sagt, inte i samma omfattning)

• Anonym (kvinna)
    Anonym (Oskuld) skrev 2024-12-10 12:08:08 följande:

Ändå skillnad på att kunna göra ett val och att inte ens få chansen.

Tror som sagt att det ändå bygger självförtroende om man i alla fall känner att någon vill ha en än att man är osynlig (vet att detta är ett problem hos blyga kvinnor också, men som sagt, inte i samma omfattning)

Vad spelar det för roll om jag får chansen att ligga med någon när jag bara känner avsmak för honom och det skulle kännas som ett övergrepp att ha sex med honom?Att bara ha dåliga alternativ att välja mellan är knappast något att vara avundsjuk på.
  • Anonym (M)
    Tecum skrev 2024-12-09 17:48:44 följande:
    Kvinnor brukar klaga på att killar bara tänker på sex och att det enda de vill är att få omkull henne.

Det är alltså ren lögn och bluff, det är såna killar kvinnor vill ha.
    Så denna kille tänkte inte på sex och ville ligga? Läste du inte TS uppdatering om vad han sa att han ville?
  • Tecum
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-09 21:42:20 följande:
    Att inte haft någon relation kan vara ett problem, men också en fördel. Han är inte bortskämd med att kvinnan gör allt hemma utan kan snabbt läras upp till att bli helt jämställd. Om han varit ensam länge är han troligen väldigt motiverad att få till en bra relation, även på kvinnans villkor. Så det argumentet håller inte. För hur många kvinnor är det inte som klagar på att mannen inte gör sin del...?

Ärligt av dig att lyfta fram den verkliga orsaken, att kvinnor anser det omanligt att inte haft sex!
  • Tecum
    Anonym (M) skrev 2024-12-10 14:55:23 följande:
    Så denna kille tänkte inte på sex och ville ligga? Läste du inte TS uppdatering om vad han sa att han ville?
    Jo, men han tänkte bara, han visade det inte. Och TS är ingen tankeläsare...
  • Anonym (M)
    Tecum skrev 2024-12-10 17:43:50 följande:
    Jo, men han tänkte bara, han visade det inte. Och TS är ingen tankeläsare...
    Och TS dumpade honom inte heller när han inte visade det.
  • Anonym (Mia)
    Tecum skrev 2024-12-10 17:42:23 följande:
    Att inte haft någon relation kan vara ett problem, men också en fördel. Han är inte bortskämd med att kvinnan gör allt hemma utan kan snabbt läras upp till att bli helt jämställd. Om han varit ensam länge är han troligen väldigt motiverad att få till en bra relation, även på kvinnans villkor. Så det argumentet håller inte. För hur många kvinnor är det inte som klagar på att mannen inte gör sin del...?

Ärligt av dig att lyfta fram den verkliga orsaken, att kvinnor anser det omanligt att inte haft sex!
    JAG anser att det är omanligt. Kan inte svara för vad TS tycker.
  • Tecum
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-10 18:06:09 följande:
    JAG anser att det är omanligt. Kan inte svara för vad TS tycker.
    Du är säkert inte ensam. Ärligt talat är det svårt att se någon annan anledning, om det gäller relationer och inte ONS.
  • Tecum
    Anonym (M) skrev 2024-12-10 18:02:29 följande:
    Och TS dumpade honom inte heller när han inte visade det.
    Om han hade tagit för sig från början hade hon inte dumpat honom.

Någon mer än jag som tycker att TS var misstänkt passiv som inte "tog saken i egna händer"? En kvinna på 30 år borde inte ha några problem att ta initiativ om sex.
  • Anonym (M)
    Tecum skrev 2024-12-10 19:02:12 följande:
    Om han hade tagit för sig från början hade hon inte dumpat honom.

Någon mer än jag som tycker att TS var misstänkt passiv som inte "tog saken i egna händer"? En kvinna på 30 år borde inte ha några problem att ta initiativ om sex.
    Det vet väl inte du. Vad du nu menar med att ta för sig. 
Svar på tråden Vill han inte ligga med mig??