Anonym (TS) skrev 2024-11-30 18:10:25 följande:
Vill han inte ligga med mig??
Har dejtat en jättegullig kille ett tag nu, han uppvaktar mig och gör allt för att visa hans intresse för mig. Men han har aldrig försökt få mig i säng än, inte ens pratat om sex. Varför vill han ha mig utan att ha sex med mig??
Hur länge är "ett tag", och har ni sovit över hos varandra? Hur är era samtal i övrigt? Pratar ni om djupa saker eller är det mest ytliga grejor? Att prata om sex kan ju vara rätt intimt/personligt och något man kanske inte vill göra med någon som man inte känner sig helt trygg med ännu.
Anonym (TS) skrev 2024-11-30 18:26:13 följande:
Han är absolut blyg men han är ju i alla fall 32 så han borde ju inte vara helt oerfaren kan man tycka.
Man kan ju vara oerfaren/osäker även vi hög ålder och av olika anledningar inte ha så mycket erfarenheter. Själv var jag 27 år när jag kysste en tjej första gången och 34 när jag hade sex första gången och det utan att vara vare sig blyg eller osocial och skulle klassas av i princip alla som en "normal" man personlighetsmässigt.
Om han är blyg kan det ju vara så att det tar längre tid för honom att komma till stadiet där han känner sig bekväm med att prata om sex och göra sexuella närmanden.
Han kan ju även ha dåliga erfarenheter i bagaget som gör att han är avvaktande.
Känner du att du vill att det ska hända något mer sexuellt får du väl bjuda in till det och se hur han reagerar. Tror det eller ej, men de flesta män gillar när kvinnor de gillar tar initiativ, och är han blyg kan ju det vara en sak som får honom ur sitt skal.