• Anonym (Hjort)

Ursäkta, vilken typ av sex har ni som varit i en lång relation

Vi har varit tillsammans i över 20 år och jag tycker min fru är så tråkig i vårt sexliv och behöver förstå hur ni andra har det.

Hon vill inte prata om sex för det är jobbigt och pinsamt. Hon vill inte heller prova nya saker för det är också jobbigt.

För att vara tydlig så handlar vårt sexliv så smeker vi varandra, oralt och har sedan några olika ställningar för samlag och sedan är det klart,

Jag vill mer men hon har inte det behovet eller intresset.

Någon som har en liknande situation och kan dela med sig?

• Svar på tråden Ursäkta, vilken typ av sex har ni som varit i en lång relation
  • Anonym (Beror på)

Om hon var tråkig redan i början av relationen så kommer hon fortsätta vara tråkig. En person som är öppen för nya saker brukar signalera sånt rätt tidigt, även om man inte testar allt på en gång.

Du behöver fråga dig hur viktigt detta är. Behöver du prata med henne och försöka få en ändring eller så blir det skilsmässa? Eller kan du leva med detta och fortsätta relationen som den är?

• Anonym

Min man vill inte ha sex med mig alls.
    Under alla år har jag alltid tagit initiativet. Jag har tagit upp många gånger att jag vill att han gör det också. Jag har sagt att alla former av fysisk närhet går bra. 
    Men det händer aldrig att han åtrår mig, eller vill ha sex med mig.
    Det har knäckt mitt självförtroende. Jag har också lagt ner nu eftersom han inte vill anstränga sig.

• Anders1970

Hej anonym (Hjort)

Beskriv konkret vad du med din partner vill utveckla, ge exempel på vad du vill testa/göra.

Nu blir det för vagt. 

• Anonym (Hjort)
    Anonym skrev 2024-11-30 19:56:46 följande:

Under alla år har jag alltid tagit initiativet. Jag har tagit upp många gånger att jag vill att han gör det också. Jag har sagt att alla former av fysisk närhet går bra. 
    Det har knäckt mitt självförtroende. Jag har också lagt ner nu eftersom han inte vill anstränga sig.

Tack för din öppenhet. Det kanske inte var lätt att beskriva din situation så jag värdesätter extra mycket att du bjuder på dig.

Jag funderar ibland mer på hur jag ska göra med vår relation. Ibland känns det så ytligt att tänka på sexdelen då vår relation består av så många olika delar.

Det tar också på mitt självförtroende så jag förstår vad du beskriver.

Hur har dina tankar gått om att avsluta eller fortsätta relationen?
  • Anonym (Beror på)
    Anonym skrev 2024-11-30 19:56:46 följande:

Ursäkta, vill inte vara taskig, men varför har ni varit tillsammans så länge om du vet att han inte vill ha dig..? Ni är ju rumskompisar bara :(

Föreslå en öppen relation...? Eller gå skilda vägar?
  • Anonym (M)

Det är svårt att utveckla sexet efter 20 år. Tyckte du inte hon var tråkig från början? Jag och min man har alltid haft stor variation i sexet och har det fortfarande. Ibland gulligt mjuksex, ibland vilt och passionerat, ibland dominerar jag honom, ibland får jag rejält med smisk som förspel. Vi testar sällan nya saker nu men har fortfarande samma variation.

• Anonym (Kille)

Testat spontana saker? Asså testa få.igång henne i köket? Testa i soffan? Garaget med mera. Hon är nog som min sambo hpn går inte runt o tänker på sex eller är kåt. Men hon kan gå igång när jag tar initiativet även om jag vill hon ska göra det ibland. 

Att diskutera o planera sex o sexliv är förbannat tråkigt och sexet blir som en bibelkurs. 
    Men ni kan däremot sätta er ner och prata om det. Inga mobiler tv eller störande saker utan du o partnern sitta mer och öppna er helt o hållet. 

Går en trend på sociala medier nu med "vi lyssnar men vi dömmer inte"
    Där det går ut på att man säger en 100% ärlig sak och den andra ska lyssna men inte komma med mothugg/argument. Kanske nått sånt ni ska testa? För att släppa loss alla "muskelknutar" för hon bär garanterat på saker som stör henne

• Anonym (Hjort)
    Anonym (M) skrev 2024-11-30 20:11:08 följande:

Det är svårt att utveckla sexet efter 20 år. Tyckte du inte hon var tråkig från början? Jag och min man har alltid haft stor variation i sexet och har det fortfarande. Ibland gulligt mjuksex, ibland vilt och passionerat, ibland dominerar jag honom, ibland får jag rejält med smisk som förspel. Vi testar sällan nya saker nu men har fortfarande samma variation.

Bra fråga.

Jag tyckte inte att sex var så intressant och viktigt i början på vår relation. det är jag som utvecklat det intresset. Hon har haft samma inställning hela tiden.

Det vore så spännande att få vara tillsammans med en kvinna som njuter av smisk och hårdare tag.

Har ni alltid haft det eller har det utvecklats under er relation?
  • Anonym (Hjort)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-30 20:16:14 följande:

Testat spontana saker? Asså testa få.igång henne i köket? Testa i soffan? Garaget med mera. Hon är nog som min sambo hpn går inte runt o tänker på sex eller är kåt. Men hon kan gå igång när jag tar initiativet även om jag vill hon ska göra det ibland. 

Att diskutera o planera sex o sexliv är förbannat tråkigt och sexet blir som en bibelkurs. 
    Men ni kan däremot sätta er ner och prata om det. Inga mobiler tv eller störande saker utan du o partnern sitta mer och öppna er helt o hållet. 

Där det går ut på att man säger en 100% ärlig sak och den andra ska lyssna men inte komma med mothugg/argument. Kanske nått sånt ni ska testa? För att släppa loss alla "muskelknutar" för hon bär garanterat på saker som stör henne

Jädrnas vad spännande trend, den snor jag direkt.
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-30 20:16:14 följande:

Intressant! Men man ska fortfarande diskutera, eller ska man bara ta emot sanningen som kommer?
Svar på tråden Ursäkta, vilken typ av sex har ni som varit i en lång relation