Inlägg från: Anonym (Hjort) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hjort)

Ursäkta, vilken typ av sex har ni som varit i en lång relation

Vi har varit tillsammans i över 20 år och jag tycker min fru är så tråkig i vårt sexliv och behöver förstå hur ni andra har det.

Hon vill inte prata om sex för det är jobbigt och pinsamt. Hon vill inte heller prova nya saker för det är också jobbigt.

För att vara tydlig så handlar vårt sexliv så smeker vi varandra, oralt och har sedan några olika ställningar för samlag och sedan är det klart,

Jag vill mer men hon har inte det behovet eller intresset.

Någon som har en liknande situation och kan dela med sig?

• Svar på tråden Ursäkta, vilken typ av sex har ni som varit i en lång relation
  • Anonym (Hjort)
    Anonym skrev 2024-11-30 19:56:46 följande:

Min man vill inte ha sex med mig alls.
    Under alla år har jag alltid tagit initiativet. Jag har tagit upp många gånger att jag vill att han gör det också. Jag har sagt att alla former av fysisk närhet går bra. 
    Men det händer aldrig att han åtrår mig, eller vill ha sex med mig.
    Det har knäckt mitt självförtroende. Jag har också lagt ner nu eftersom han inte vill anstränga sig.

Tack för din öppenhet. Det kanske inte var lätt att beskriva din situation så jag värdesätter extra mycket att du bjuder på dig.

Jag funderar ibland mer på hur jag ska göra med vår relation. Ibland känns det så ytligt att tänka på sexdelen då vår relation består av så många olika delar.

Det tar också på mitt självförtroende så jag förstår vad du beskriver.

Hur har dina tankar gått om att avsluta eller fortsätta relationen?
  • Anonym (Hjort)
    Anonym (M) skrev 2024-11-30 20:11:08 följande:

Det är svårt att utveckla sexet efter 20 år. Tyckte du inte hon var tråkig från början? Jag och min man har alltid haft stor variation i sexet och har det fortfarande. Ibland gulligt mjuksex, ibland vilt och passionerat, ibland dominerar jag honom, ibland får jag rejält med smisk som förspel. Vi testar sällan nya saker nu men har fortfarande samma variation.

Bra fråga.

Jag tyckte inte att sex var så intressant och viktigt i början på vår relation. det är jag som utvecklat det intresset. Hon har haft samma inställning hela tiden.

Det vore så spännande att få vara tillsammans med en kvinna som njuter av smisk och hårdare tag.

Har ni alltid haft det eller har det utvecklats under er relation?
  • Anonym (Hjort)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-30 20:16:14 följande:

Testat spontana saker? Asså testa få.igång henne i köket? Testa i soffan? Garaget med mera. Hon är nog som min sambo hpn går inte runt o tänker på sex eller är kåt. Men hon kan gå igång när jag tar initiativet även om jag vill hon ska göra det ibland. 

Att diskutera o planera sex o sexliv är förbannat tråkigt och sexet blir som en bibelkurs. 
    Men ni kan däremot sätta er ner och prata om det. Inga mobiler tv eller störande saker utan du o partnern sitta mer och öppna er helt o hållet. 

Går en trend på sociala medier nu med "vi lyssnar men vi dömmer inte"
    Där det går ut på att man säger en 100% ärlig sak och den andra ska lyssna men inte komma med mothugg/argument. Kanske nått sånt ni ska testa? För att släppa loss alla "muskelknutar" för hon bär garanterat på saker som stör henne

Jädrnas vad spännande trend, den snor jag direkt.
  • Anonym (Hjort)
    Anonym (Dubbla kakor) skrev 2024-11-30 20:40:54 följande:

Vi hade ett helt okej sexliv i ca 20 år, men sen blev han- till skillnad från mig- fet och trött och det glesnade allt mer. Jag kände mig inte sedd eller uppskattad, det var dator dator dator och mysbyxor så fort arbetsdagen var över. Jag satt ensam i soffan sex av sju kvällar.

Jag tröttnade och inledde affär med en annan övergiven själ i en relation där sex kunde gå 1-2 månader mellan gångerna. Han hade flirtat och gett ett skamligt förslag innan så jag visste intresse fanns.

Han uppskattade mig som ingen man förut och vi utökade båda våra erfarenheter. Första året skrev vi som besatta varje dag flera gånger om dagen. Nu har det blivit mer casual och FWB men vi trivs och försöker peppa varandra.

Jag rekommenderar mysiga hotell för att han ska få lite kärlek av sin sambo och han försöker coacha mig i hur jag ska få liv i min karl. Fast med rätt lite framgång på båda hållen. Rätt ofta har ingen av oss fått sex i sin ordinarie relation när vi möts nästa gång. Båda har skäl för att inte lämna i nuläget.

Hade man frågat mig förr i tiden eller bara för tre år sen hade det här varit helt otänkbart. Ändå hände det.

Tack, så otroligt stark berättelse.

Jag har aldrig velat vara otrogen förrän nu. Det har gått långt, frågan är om det gått för långt. Det finns också flera skäl till att inte bryta upp i dagsläget.
  • Anonym (Hjort)
    Studentpappa skrev 2024-11-30 21:42:35 följande:

Det har väl inte varit så intensivt nångång, men att ha tonåringar som går och lägger sig samtidigt som en själv eller ännu senare är ju fan döden på riktigt för att det ska bli mer än ett ligg i mörkret.

Känslan är att det blir ett antal trista år...

Kan relatera och håller med.

Konstant oro för att de kommer infarande i rummet eller står och lyssnar in nya ljud,

Hur gör ni?
  • Anonym (Hjort)
    Mimosa86 skrev 2024-12-01 00:52:56 följande:

Men hallå, halt.

Smisk och hårdare tag kräver att man känner sig trygg med varandra. Och du skriver att hon inte ens vill prata om sex med dig, vilket tyder på att hon inte är emotionellt trygg med dig.

Det är där du måste börja. i den änden. Bygga upp en intimitet och djupt band där hon VÅGAR släppa sarjen. Ni måste börja med att knulla varandra mentalt innan ni kan börja knulla annorlunda.

Finns inga genvägar

Tack, mycket bra beskrivet och inspirerande.

Jag ska börja med samtalet, tilliten och det mentala.
  • Anonym (Hjort)
    Anonym (Jj) skrev 2024-12-01 01:35:35 följande:

Jag har ?bara? varit tillsammans med min sambo i snart 4 år men vi har nog ?tråkigare? sex än ni haha.. Jag är däremot nöjd med det. Jag gillar inte att bli slickad, jag brukar gå ner på honom innan sexet hyfsat ofta sen kör vi oftast samma ställning och ofta kommer han ganska snabbt. 

Har varit med killar innan som har varit väldigt kinky och har velat göra allt möjligt och jag har gått med på mycket när man var ung och dum och hade svårt att säga nej, en del ville jag själv också och en del ville jag egentligen inte. Jag tycker att det är jätteskönt att min nuvarande partner inte gillar massa sånt utan att det räcker för honom med bara vanligt sex, dessutom är jag högggravid och har ett litet barn och man orkar inte hur mycket som helst.. Men alla är ju olika. Vet inte om jag har något råd att ge direkt men det kanske blir svårt när man är väldigt olika när det gäller hur äventyrlig man vill vara i sängen. 

Tack för ditt svar, fint att få en annan sida och att du bidrar med sådan öppenhet.

Jag tar absolut till mig det.
  • Anonym (Hjort)
    Anonym (LisaLotta) skrev 2024-12-01 10:01:14 följande:

Har du varit nöjd i 20 år men nu vill du experimentera? Det är ju inte helt lätt att förstå. Klart din partner tror att du ska förbli nöjd om du inte tagit upp det tidigare. Det är ju ni två som skapat ert sexliv, det är ert ansvar.

Ofta ligger problemet med lust utanför sovrummet, dvs att man är för trött, inte känner sig uppskattad/bekräftad osv. 

För att vara tydlig så handlar vårt sexliv så smeker vi varandra, oralt och har sedan några olika ställningar för samlag och sedan är det klart,

Jag vill mer men hon har inte det behovet eller intresset.

Beskrivningen av ert sex låter väl som för de flesta?? även om beskrivningen du ger låter trist, men det är ju för att du beskriver det på det sättet. Ovanstående låter tråkigt för att du tycker det är tråkigt. Med andra ord av exakt samma sex så skulle det inte låta så trist, så det speglar Din åsikt.

Vad är ?mer?? 

Sedan måste ni ju kunna prata om detta men om ni ?alltid? haft det så här så vad förväntar du dig och varför har du inte tagit upp detta tidigare? 
    Hur viktigt är detta jämfört med resten av ert liv?

Var inte otrogen, du kan mista allt. Otrohet kommer fram förr eller senare, trots att man tycker att man är så smart. Bruten tillit kan aldrig repareras. Sjunk inte så lågt.
    Hitta en annan lösning eller lämna.

Stort tack för ditt svar.

Du har helt rätt, jag beskrivet det tråkigt för jag tycker det är tråkigt men är också en del i att göra det tråkigt. Vi är 2 om det precis som du säger.

Jag behöver gå lite djupare inom mig själv vad det är som inte är bra.

Min känsla är att en del av min problematik är att jag tar så stort ansvar för hemma och barnen medan hon kommer och går mer. Hon gör flera olika aktiviteter, vilka jag stöttar och uppmuntrar, men jag får konsekvenserna.

Det är konsekvenser som en trött och gnällig person. En person som dessutom kommer hem och stökar till när jag gjort fint hemma och blir irriterad när jag tar upp detta.

En del av det tråkiga är nog ovan.
Svar på tråden Ursäkta, vilken typ av sex har ni som varit i en lång relation