Anonym (LisaLotta) skrev 2024-12-01 10:01:14 följande:
Har du varit nöjd i 20 år men nu vill du experimentera? Det är ju inte helt lätt att förstå. Klart din partner tror att du ska förbli nöjd om du inte tagit upp det tidigare. Det är ju ni två som skapat ert sexliv, det är ert ansvar.
Ofta ligger problemet med lust utanför sovrummet, dvs att man är för trött, inte känner sig uppskattad/bekräftad osv.
För att vara tydlig så handlar vårt sexliv så smeker vi varandra, oralt och har sedan några olika ställningar för samlag och sedan är det klart,
Jag vill mer men hon har inte det behovet eller intresset.
Beskrivningen av ert sex låter väl som för de flesta?? även om beskrivningen du ger låter trist, men det är ju för att du beskriver det på det sättet. Ovanstående låter tråkigt för att du tycker det är tråkigt. Med andra ord av exakt samma sex så skulle det inte låta så trist, så det speglar Din åsikt.
Vad är ?mer??
Sedan måste ni ju kunna prata om detta men om ni ?alltid? haft det så här så vad förväntar du dig och varför har du inte tagit upp detta tidigare?
Hur viktigt är detta jämfört med resten av ert liv?
Var inte otrogen, du kan mista allt. Otrohet kommer fram förr eller senare, trots att man tycker att man är så smart. Bruten tillit kan aldrig repareras. Sjunk inte så lågt.
Hitta en annan lösning eller lämna.
Stort tack för ditt svar.
Du har helt rätt, jag beskrivet det tråkigt för jag tycker det är tråkigt men är också en del i att göra det tråkigt. Vi är 2 om det precis som du säger.
Jag behöver gå lite djupare inom mig själv vad det är som inte är bra.
Min känsla är att en del av min problematik är att jag tar så stort ansvar för hemma och barnen medan hon kommer och går mer. Hon gör flera olika aktiviteter, vilka jag stöttar och uppmuntrar, men jag får konsekvenserna.
Det är konsekvenser som en trött och gnällig person. En person som dessutom kommer hem och stökar till när jag gjort fint hemma och blir irriterad när jag tar upp detta.
En del av det tråkiga är nog ovan.