Personer som aldrig haft en längre relation
Hur vet du att alla dessa personer ( du känner?) bara varit i relation som varat 1 månad eller inte alls? Känner du så många personligen, som enbart varit i så korta?
Alltså jag känner och har några vänner som kommit upp i åldern 35-45. Som av olika anledningar valt bort kärleksrelation, någon har slutat dejtat helt hållet. I vissa fall för att de t inte blivit kära. Ellet känt så starkt. Någon för att det helt enkelt trivs på egen hand. Vilket jag har full förståelse för.
Hade jag inte hittat min man, känt att jag inte varit kär eller att jag inte hittat någon det klaffat med. Så hade jag nog själv övervägt att sluta dejta. Vad är poängen? Finns ju annat i livet också.
Känner dock ingen som bara varit i relation 1 månad eller inte alls. Tycker det verkar vara vanligare bland män. Sen köper jag inte argumentet med att man har svårt med att kompromissa. Kan vara så i enstaka fall. Men kanske män mer, eftersom dom ofta är väldigt dominanta i relationer. Så inte alltid så bra på kompromissa enligt mig.För dom flesta relationerna är ju inte det. Speciellt om det är barn involverat.
Kvinnan i många fall får göra det mesta. Kan tycka att det oftast är män som driver det argumentet. Speciellt hos det kvinnliga könet. Att hon är knepig eller har svårt samarbeta. Hon kanske bara helt enkelt har skinn på näsan, och låter sig inte hunsas med. Män vill ha snygga kvinnor som inte säger emot. Det blir lättaste för dessa män.
Jag hade tur som hitta min man, för jag känner mig delaktig, att vi är två i relationen. Inte att jag får ta det största ansvaret. Tyvärr får många kvinnor sådana relationer. Och det syns tyvärr i undersökningar och forskning.
Sist men minst, alla vill inte och behöver inte vara i kärleksrelationer, gifta, ha barn etc. Dom enda som har problem med detta. Är problematiska individer själva.