• Anonym (Sex)

Hur ser ni på sex mot andra tjänster i en relation?

Vi har varit tillsammans i över 7 år.

Ibland kan jag tänka och säga att nu får du ge mig sex när jag gjort xxx för dig.

Det blir ibland som ett rollspel och ibland blir det på "riktigt".

Hur ser ni på det?

• Svar på tråden Hur ser ni på sex mot andra tjänster i en relation?
  • Anonym (69"-man)

Det är prostitution. Sex i utbyte mot pengar, varor eller tjänster. Samtycke är inget man byter sig till utan som ges när man känner åtrå mot sin partner. Att föreslå något sådant för en partner är att kväva sexet och åtrå i relationen helt.
    Om din partner mot förmodan godtar ett sådant förslag om du är korkad nog att lägga fram det så blir varje sådant tillfälle att betrakta som våldtäkt. För samtycke har inte getts av egen fri vilja utan i någon form av beroende position där personen känt sig tvingad till sex. 

• Anonym (Nej)

Nej..Visst kan man vara mer eller mindre sugen på att ligga beroende på om personen har gjort något bra eller gjort en irriterad och besviken. Men det är ju inte riktigt samma sak.

Är du man eller kvinna? Inte för att det spelar nån roll egentligen men får mer känslan av att det är nått en man skulle säga , typ ?Nu har jag diskat så nu borde jag få ligga?. Och nej jag hade inte uppskattat det. Eller jo hade kanske uppskattat om sambon diskade för en gångs skull haha men inte om han krävde sex på grund av det. Jag skulle inte heller kräva sex för att jag har gjort nått , det skulle kännas extremt fel. 

• Svensson5
    Anonym (Sex) skrev 2024-11-30 22:41:43 följande:
    Hur ser ni på sex mot andra tjänster i en relation?

Vi har varit tillsammans i över 7 år.

Ibland kan jag tänka och säga att nu får du ge mig sex när jag gjort xxx för dig.

Det blir ibland som ett rollspel och ibland blir det på "riktigt".

Hur ser ni på det?

Usch va äckligt att tömma sig i någon.
    Hade mycket hellre runkat
  • Anonym (Haha)

Varför skulle man byta tjänster mot sex?
    Hoppas du inte har någon  "flick-vän"

• Anonym (r)

Det hade i slutändan lett till noll sexlust för mig och inget förhållande kvar.

• Anders1970

Hej anonym (Sex)

Det du beskriver känns trasigt, skevt o fel.

Köpslå om sex via byteshandel... 🤮

• Anonym (Koffe)
    Anonym (69"-man) skrev 2024-11-30 22:57:06 följande:

Det är prostitution. Sex i utbyte mot pengar, varor eller tjänster. Samtycke är inget man byter sig till utan som ges när man känner åtrå mot sin partner. Att föreslå något sådant för en partner är att kväva sexet och åtrå i relationen helt.
    Om din partner mot förmodan godtar ett sådant förslag om du är korkad nog att lägga fram det så blir varje sådant tillfälle att betrakta som våldtäkt. För samtycke har inte getts av egen fri vilja utan i någon form av beroende position där personen känt sig tvingad till sex. 

det är förmodligen ett rollspel och inget seriöst. Dra nu inte upp metoo och all sånt PK 
Svar på tråden Hur ser ni på sex mot andra tjänster i en relation?