• Anonym (Malmöhej)

Aldrig bråkat

Jag har en kompis som har varit tillsammans med sin pojkvän i drygt 3 år och de har aldrig bråkat med varandra? aldrig tjafsat, höjt rösten till varandra eller liknande. 

Är det bra? eller är det dåligt i längden? Och vad kan det bero på? 

• Svar på tråden Aldrig bråkat
  • Anonym (Bella)

Beror på varför de inte bråkat. Om den ena alltid lägger sig platt så är det inte bra, men om de löser meningsskiljaktigheter på ett lugnt och fredligt sätt så är det väl bara deras stil och inget fel med det.

• Anonym (Skeptisk)

Nej, det där låter inte normalt. Alla är osams någon gång. Man måste inte höja rösten för det.

• Anonym (Peacelover)

Jag och min man har varit gifta i snart 20 år. Vi har aldrig skrikit eller direkt bråkat. Klart vi har tyckt olika ibland och haft diskussioner men inte bråkat så som ts beskriver det. Ibland tycker jag han är helt dum i huvudet och säkert tänker han samma om mig men vi löser det alltid genom att prata lugnt och respektfullt med varandra. 

Skulle aldrig palla ett förhållande med tjafs och bråk.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Peacelover) skrev 2024-12-11 22:57:33 följande:

Jag och min man har varit gifta i snart 20 år. Vi har aldrig skrikit eller direkt bråkat. Klart vi har tyckt olika ibland och haft diskussioner men inte bråkat så som ts beskriver det. Ibland tycker jag han är helt dum i huvudet och säkert tänker han samma om mig men vi löser det alltid genom att prata lugnt och respektfullt med varandra. 

Skulle aldrig palla ett förhållande med tjafs och bråk.

Håller fullständigt med. Har man olika åsikter om något så får man antingen kompromissa eller ge sig.
  • Anonym (Maj)

Naturligtvis är det bra. Har själv haft långa förhållanden där vi aldrig tjafsade eller höjde rösten. Ibland tyckte vi olika, då diskuterade vi sansat. 

• Lynx123

Min partner och bråkare inte heller. Om något.jobbigt.kommer upp så diskuterar vibdet lugnt som två vuxna människor. Finns.ingen anledning att gapa och bråka - vad skulle det göra annat än att skapa mer aggression?

• Anonym (Sansade)

Har varit ett par i 40 år och aldrig bråka,
    Varför skulle vi göra det?? 
    Tycker man olika så diskuterar man väl på ett vuxet sätt och sedan kompromissar man väl?🤷

Svar på tråden Aldrig bråkat