• Anonym (Jasså)

Hur öka sambons lust?

Jag har kanske ett omvänt problem? 

Jag är tjej och vill gärna ligga iallafall kanske 1ggr i veckan. 

Sambon har eventuellt sug en gång var 6e vecka, ibland kan de gå längre än så. 
    Skulle jag inget säga/visa skulle det nog kunna gå för evigt. 

Han rycker bara på axlarna och säger att det är sådan han är. 

Själv vill jag gärna att han börjar äta nyttigt och röra på sig för att se om de hjälper. 

Vad mer kan jag göra? 

• Svar på tråden Hur öka sambons lust?
  • beli
    Anonym (Jasså) skrev 2024-12-17 10:46:51 följande:
    Hur öka sambons lust?

Jag har kanske ett omvänt problem? 

Jag är tjej och vill gärna ligga iallafall kanske 1ggr i veckan. 

Sambon har eventuellt sug en gång var 6e vecka, ibland kan de gå längre än så. 
    Skulle jag inget säga/visa skulle det nog kunna gå för evigt. 

Han rycker bara på axlarna och säger att det är sådan han är. 

Själv vill jag gärna att han börjar äta nyttigt och röra på sig för att se om de hjälper. 

Vad mer kan jag göra? 

Lyssna på Marika Smiths nya bok 'Sexbuffé' tillsammans?
  • Anonym (Kvinna med koll)

Nej, det är bättre att inse att det är så här han fungerar. Han har låg sexlust, kanske rent av är asexuell utan att kunna sätta ord på det själv.
    Du vill öka hans lust - han vill inte. Det får du acceptera. Sen vad acceptansen landar i får du känna efter. Vill du vara kvar i relationen med en man som är rätt ointresserad av att ha sex öht?

• Mister1978

Väldigt svår situation. Jag är man men har samma utmaning. Jag tycker som du att 1 gång / veckan är en hälsosam nivå om man har bra känsla mellan varandra. Mer om den är riktigt bra. Men min fru har samma inställning att hon är sån och jag får köpa läget ungefär. Har försökt massa saker för att göra henne glad och lägger tid på att hålla mig i form och förhoppningsvis attraktiv. Men noll resultat av de ansträngningarna. Tror man måste göra ett val själv om det finns andra saker som är positiva som väger upp där man har minus.

• Anonym (Fia)

Män går ofta på det visuella. Har du provat piffa upp dig för att väcka hans lust och kanske testa kort kjol eller klänning. Provat med sexiga underkläder?

• Anonym (Kille)

Öppnar popcornen och inväntar alla kvinnliga svar på att dumpa han utan o blinka. 

• Fjäril kär

Du hänvisar kort till hans hälsa. Är han överviktig och/eller på andra sätt är ohälsosam så har du förklaringen till hans bristande sexlust där.  Och det är alltså där du måste lägga fokus och diskussioner.  Behöver han mediciner, behandling eller gå ned i vikt hjälper det inte med att förföra och sexiga underkläder 

• beli
    Anonym (Kille) skrev 2024-12-17 11:23:11 följande:

Öppnar popcornen och inväntar alla kvinnliga svar på att dumpa han utan o blinka. 

Ser du alls alla de här andra svaren då, eller har du kanske nåt som heter selektiv syn?
  • Anonym (Sorry)

Ärligt talat, har ni inte barn ihop och du anser att sexlivet är en viktig del av ett förhållande, så skulle jag lämna. 

Har han i princip alltid varit så här och visar en ovilja till att anstränga sig och lyssna på dig så finns det inte mycket du kan göra. Jag vet. Jag är själv i ett sådant förhållande. Jag är i min bästa form (styrketränar 6 dagar/veckan), äter bra och nyttigt, klär mig fint och anstränger mig rent utseendemässigt (naturell sminkning, luktar gott, rakar mig och tar hand om mig helt enkelt). Vi grälar i princip aldrig. Minns inte vårt senaste tjafs faktiskt. Ändå är det halvtorrt, nästan helt torrt, på sexfronten. 

Vissa har helt enkelt inte samma sexuella driv och hamnar man i ett sådant förhållande så ligger inte anledningen hos en själv; hur mycket man än skulle vilja det. För ligger det hos en själv så kan man ändra på det och "lösa" problemet. 

Så mitt råd: tror du verkligen att det kan bli en förändring eller är det endast en falsk förhoppning du har? Sistnämnda? Lämna och hitta någon som är kompatibel med dig.

• Mister1978
    Anonym (Sorry) skrev 2024-12-17 12:55:55 följande:

Ärligt talat, har ni inte barn ihop och du anser att sexlivet är en viktig del av ett förhållande, så skulle jag lämna. 

Har han i princip alltid varit så här och visar en ovilja till att anstränga sig och lyssna på dig så finns det inte mycket du kan göra. Jag vet. Jag är själv i ett sådant förhållande. Jag är i min bästa form (styrketränar 6 dagar/veckan), äter bra och nyttigt, klär mig fint och anstränger mig rent utseendemässigt (naturell sminkning, luktar gott, rakar mig och tar hand om mig helt enkelt). Vi grälar i princip aldrig. Minns inte vårt senaste tjafs faktiskt. Ändå är det halvtorrt, nästan helt torrt, på sexfronten. 

Vissa har helt enkelt inte samma sexuella driv och hamnar man i ett sådant förhållande så ligger inte anledningen hos en själv; hur mycket man än skulle vilja det. För ligger det hos en själv så kan man ändra på det och "lösa" problemet. 

Så mitt råd: tror du verkligen att det kan bli en förändring eller är det endast en falsk förhoppning du har? Sistnämnda? Lämna och hitta någon som är kompatibel med dig.

Väldigt lik situation som jag. Gör allt som jag kan påverka på mig själv med träning och hålla mig fräsch. Och har försökt göra mycket saker som jag vet gör min fru glad. Men inget resultat.

Hur hanterar du det i vardagen om jag uttrycker det så?
  • Anonym (Sorry)
    Mister1978 skrev 2024-12-17 13:06:03 följande:
    Väldigt lik situation som jag. Gör allt som jag kan påverka på mig själv med träning och hålla mig fräsch. Och har försökt göra mycket saker som jag vet gör min fru glad. Men inget resultat.

Hur hanterar du det i vardagen om jag uttrycker det så?
    Jag härdar väl ut. Vi har det bra på alla andra fronter och är mitt i småbarnsåren så tiden går och jag hinner inte riktigt reflektera ordentligt. Det finns väl en naiv förhoppning om att det löser sig när barnen blir större men samtidigt så har han alltid haft en lägre sexuell drift än mig. 

Jag har väl lärt mig att acceptera våra olikheter. Jag gör det jag kan och är det inte nog så har jag landat i att det inte är mig det är "fel" på. Det som även hjälper är att jag än är ung (33 år) och känner inte att jag sitter fast, att detta är vad hela mitt liv kommer bestå av. Jag har många bra år kvar och visar det sig att detta är ett bestående "problem" så känner jag inte direkt att det är världens grej om vi separerar och finner lycka på annat håll. Så jag härdar ut, barnen är små och jag är lycklig på alla andra fronter. 
  • Motherinlaw

Den kvinna som jag har haft absolut mest sex med och som gjorde mig kåtast gjorde det genom sin personlighet. Ingen fotomodell utan småbarnsmamma med extrakilo men jag har aldrig träffat någon varken innan eller efter som varit så kåt på mig och visat det. Hon ville jämnt, hon smekte, hintade, köpte underkläder jag gillade, sög mig hård, retades osv

• Trudekt

"Själv vill jag gärna att han börjar äta nyttigt och röra på sig för att se om de hjälper."

Laga nyttig mat, men snåla inte med portionerna. Ska det vara kyckling istället för fläskburgare - gör då skitmycket kyckling. Åtminstone till en början så han inte associerar nyttig mat med hunger och huvudvärk. Och glöm inte grönsaker.

Brukar han laga maten? Då blir det kanske svårare utan att trampa på tår eller skriva på näsan.

Säg att DU behöver röra på dig. Inte att HAN behöver göra det. Se om du kan få stöd från honom, så kanske han följer med ändå. Gör i sådana fall någon aktivitet han inte skyr som pesten, givetvis. 

Lägger han sig för sent och är för trött? Det spelar STOR roll på driften och intresset, åtminstone för mig. 

Nu låter jag ju hemsk, men låt honom ta sovmorgon på helgen, han ska inte röra eller ens titta åt en diskmaskin eller liknande på kvällskvisten. Vill han sova middag istället för att dammsuga? Superbra!

• Nässelfjärilen
    Trudekt skrev 2024-12-18 00:23:50 följande:

"Själv vill jag gärna att han börjar äta nyttigt och röra på sig för att se om de hjälper."

Laga nyttig mat, men snåla inte med portionerna. Ska det vara kyckling istället för fläskburgare - gör då skitmycket kyckling. Åtminstone till en början så han inte associerar nyttig mat med hunger och huvudvärk. Och glöm inte grönsaker.

Brukar han laga maten? Då blir det kanske svårare utan att trampa på tår eller skriva på näsan.

Säg att DU behöver röra på dig. Inte att HAN behöver göra det. Se om du kan få stöd från honom, så kanske han följer med ändå. Gör i sådana fall någon aktivitet han inte skyr som pesten, givetvis. 

Lägger han sig för sent och är för trött? Det spelar STOR roll på driften och intresset, åtminstone för mig. 

Nu låter jag ju hemsk, men låt honom ta sovmorgon på helgen, han ska inte röra eller ens titta åt en diskmaskin eller liknande på kvällskvisten. Vill han sova middag istället för att dammsuga? Superbra!

Så det är hennes ansvar att se till att en annan vuxen människa får röven ur soffan och aktivirerar sig och äter nyttigt?

Urk vad osexigt. 

Ännu en anledning till att dumpa, när ens partner helt slutar anstränga sig och blir en sådan där lönnfet soffliggare som tror att en relation kan leva vidare på endast kääääääärlek. 
  • Borås61
    Anonym (Sorry) skrev 2024-12-17 12:55:55 följande:

Åh vad tråkig motpartner verkar.. men känner igen detta
  • Borås61

Gomorron på er. 

Detta med sex i äktenskapet ja. Har det egentligen ett bra liv med frugan MEN..
    vad är det med oss. Vi jobbar ju bägge två. Man kommer hem, frugan oftast kl 17 jag tidigare.( hon går upp tidiigare än jag pga bussresa)
    Man ger varandra en puss, sen börjar hon med att rensa ut sin lunchlåda. Sen kolla runt och undra varför den gtejen står där och vad har du haft den till? Det har du aldrig haft innan?! Misstänksamheter?jag blir sur = trött
    sen vill frun ut och gå ( kontorsjobb , jag hantverkare= trött Visst , jag vill inte egentligen men som ni förstår så följer jag oftast med. Kommer in ja kvällen går ju ?jag vet att kl 21 vill hon gå och lägga sig ( ja jag går ju upp före dig 😮?💨) 
    jag vill inte lägga mig kl 21! Men hur många ggr har jag gått med in ?!. Kanske blir lite sex 🤔 efter flera år så vet jag , nix när hon get mig nattpuss kl 2112 så vill hon sova .. typ ?rör mig inte , jag ska ju upp kl 5. Hur tror ni det äktenskapet blir? Ja inte blir det speciellt erotiskt. 

Har sagt efter många många år att hon måste ge mig en vink.. när hon vill. Jag begriper mig inte på henne. Vi har inte samma humor heller, knappt samma musiksmak..musik är mitt liv och humor!
    Vi har varit ett par i 20 år och det har gått bra. 

men sprang på en yngre kollega kan vi kalla henne, 41 år typ nyseparerad, börja prata omlivet . Hon hade sannerligen inte haft tur med senaste pojkvänner. Avsluta med att hon fick en storkram. Denna kram utdelades varje dag minst 1-2 ggr per dag i princip i ett år. Trots hon träffa ny. Vi hade aldrig sex eller pussar/kyssar bara kramar. 

Jag blev förälskad men som tur är det inte besvarat men ?hon? bör ju gilla nått hos mig. 

Nu har det gåt 16 mån och senaste kramen var igår. Jag saknar hennes personlighet så satans mycket. Jag vill i ?fantasin? ha henne men ändå inte. Vill ha henne som bästa kompis men frun vet om detta och accepterar inte det. Jag förstår henne men..jag vet inte vad jag ska göra . Jag är som besatt av ?henne?. Älskar henne på avstånd typ. Fattar ju att vi inte blir ett psr , hon inte kär i mig utan hsr sin p-v. Och så ålderskillnaden= inte ok! Inte rätt mot ?henne? även om hon ville.
    Men livet är tungt. Saknaden stor. Stackars frun. Men vad ska jag göra? Frun vill inte skiljas än iaf . Fast jag tror vi måste separera för att upptäcka vad vi / jag/ frun vill. 

Fattar inte hur detta ska kunna bli bra.
    ( apropå sexet. Den dagen frun vi reda på jag kramade ?henne? så prata vi ut och låg med varandra varje kväll/natt 32 dagar i rad, låg som i ett ormbo och då ska ni veta att frun vill aldrig ha mitt ben på sig vid läggdags, ?det blir tungt?, det blir varmt? men då var det inget tjafs/gnäll.
    Jag begriper mig frf inte på frun, jo men hon är så jädra präktig . För präktig för mig?

Svar på tråden Hur öka sambons lust?