• Anonym (Ensam)

Ofrivilligt ensam

Jag är en kvinna som är ofrivilligt ensam. Utåt sett lever jag ett normalt liv. Jag studerar, bor själv, har ordnad ekonomi, har körkort, är engagerad i föreningar på min fritid och tycker jag ser okej ut. Sköter min hygien. Har inte heller något brottsligt i bagaget och dricker inte alkohol eller missbrukar några droger. 

Varför är jag då så himla ensam? Förstår inte varför det går fel i varenda relation? Ser varenda en rinna ut i sanden eller blockera mig på sociala medier efter en tid. Försöker fråga men får inga tydliga svar, de säger bara att de inte har tid typ.  Försöker ställa frågor och vara intresserad av den andra personen men får inte samma intresse tillbaka. Varför?  Jag förstår ingenting, ärligt talat. Det enda jag vill är att ha rak och tydlig kommunikation.  Skrev till en person jag var intresserad av men han slutade svara så jag gav upp. 

Jag går sönder inombords... Vill känna mig behövd, önskad och uppskattad för den jag är.  Vill att någon hör av sig ibland och kollar läget med mig ibland och genuint bryr sig om mig och vill lyssna på mig. Är det för mycket begärt?  

• Svar på tråden Ofrivilligt ensam
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (d)
    Anonym (X) skrev 2024-12-21 15:28:10 följande:

----------------

anmält, för fan...
  • Zoegazz

Det är inget ovanligt alls tyvärr! Jag var singel i 4 år innan jag träffade min kille och då dejtade jag rätt mycket. Finns många tvivelaktiga karaktärer i dejtingvärlden och många män är tyvärr oseriösa. Tror inte det är något fel på dig, det är bara svårt att hitta rätt. 

• Anonym (Fredag)

Det du skriver att du önskar dig rak och tydlig kommunikation är lite konstigt. Kan inte tänka mig ett socialt sammanhang när man behöver nämna något sånt. Då förutsätter du att det är något fel på dejten och de ser en röd flagga och drar sig undan. 

Förutsätt att alla vill lära känna dig med goda intentioner och är något de säger i mellanskiktet med att låta dumt så välj att snälltolka det i så fall. Skulle vilja se hur dina konversationer går för att kunna ge dig mer input.

• målvakten

Har du provat att bli vän föst? Och se om något utvecklas till något mer efter det.
    Kan vara så att om man söker efterförhållande kan man fram stå som desperat eller för framåt även om det inte är meningen.  Ta ett steg tillbaka och kanske inte förvänta dig för mycket av en kontakt med dejten/män.  Gå in med inställningen att det ska bli en vänskap och sen får man se.

If I offended you, you needed it.
  • TorpTjuren

Känner med dig!!
    Jag valde ensamhet i många år. Då menar jag ensamhet. Trivdes i mitt eget sällskap och var nog lite för mycke för vissa i min gamla krets av umgänge
    Visade sig att jag har adhd! Jobbar med kreativitet som ett måste och alltid förknippat mina tillkortakommanden som min artistiska personlighet. . Idag. Inte så kul. Skaffade hund som fick mig på helt andra tankar rent socialt. Jag är en väldigt utåtriktad person men i portioner. Nu! Sedan min hund gick bort i Juni har allt blivit värre.
    Men jag tänkte sätta in en annons på nån dejting gr för adhd personer. Men vet inte om det finns. Hittar iallafall inget. ej och söka vänner. Är ingen typen som dagligen sitter på Facebook eller hänger på forum. Nog den närmsta lösningen jag kommit. Eller så får jag ligga i det jag engång bäddade för. 

• Anonym (Hej)
    Anonym (Fredag) skrev 2024-12-21 15:37:57 följande:

Det du skriver att du önskar dig rak och tydlig kommunikation är lite konstigt. Kan inte tänka mig ett socialt sammanhang när man behöver nämna något sånt. Då förutsätter du att det är något fel på dejten och de ser en röd flagga och drar sig undan. 

Förutsätt att alla vill lära känna dig med goda intentioner och är något de säger i mellanskiktet med att låta dumt så välj att snälltolka det i så fall. Skulle vilja se hur dina konversationer går för att kunna ge dig mer input.

Exakt detta. 
    Dessvärre är verkligheten nog så att man behöver vara, eller åtminstone lyckas göra intryck av att vara, ganska chill och avslappnad om ska lyckas i relationssökande.  Är du säker på att du inte framstår som att du har "taggarna utåt" eller kräver för mycket redan från  allra första början?
Svar på tråden Ofrivilligt ensam