Min son är svartsjuk
Hej alla.
Lång historia relativt kort. Jag har 2 söner 13 och 10 år. Jag levde i ett destruktivt förhållande med deras far tills för 4 år sedan. Vår relation var ett trauma för mig och för barnen. Han lämnade mig själv med barnen i perioder för att han behövde vara själv. Han levde dubbelliv och behandlade mig ytterst illa. Psykisk misshandel är bara förnamnet. Jag lämnade tillslut honom och hans nya flytande in direkt och blev gravid. Han hade noll intresse i sina söner första halvåret men bär deras bebis kom så skärpte Han sig och vi kunde sakta börja jobba för att allt skulle bli bra med varannan vecka. Det var jobbigt för barnen såklart!! Problemet nu är att min 10 åring är väldigt mammig. Jag har valt att jobba minimalt de veckor jag har barnen. Jag har låtit dom sova hos mig så länge dom velat (i samma säng) dom har fått så mkt trygghet jag någonsin kunnat ge.
Nu har det dykt upp en kille i mitt liv. Vi har inte kommit alls långt utan dejtar bara älsklingen. Men jag kände häromdagen att jag behövde "kolla" allmänt hur mina barn stället sig till frågan OM mamma blir kär. Den stora har nog intäga jättebekymmer med det. Men den lilla blir helt förstörd bara man tar upp frågan. Kan ju låta bortskämt men det finns en historik här som spelar in. Blir det allvar och jag vill satsa på ett förhållande så kommer jag göra det men HUR gör man för att det ska kännas bra för alla? Jag är ju som sagt inte där än men jag vill gärna så mycket på benen jag kan tills den dagen kommer. Jag vill att det ska bli bra. Jag vet att det kommer bli bra men hur gör jag det bäst, den dagen det blir aktuellt för mina barn?