• Anonym (Ledsen)

Skrek högt och tog tag i 3-åring

Är mycket själv med sonen på grund av att min sambo är borta med jobb. Hela helgen har han varit väldigt busig och idag höll han på och fyllde saker med vatten och hällde ut på mig och på golvet Till slut låste jag badrummet utifrån, då tog han nyckeln (dumt av mig att låta den sitta kvar) och sprang iväg med den och kastade den nånstans , hann inte se var. Och vi har bara ett badrum.

Det brast för mig då ich jag tog tag i hans axlar och skrek högt på honom: Var är nyckeln? Flera gånger .. Han blev jätteledsen. Till slut hittade jag den i sängen men jag har så dåligt samvete nu.. 

Är gravid med BF om en månad också , ingen ursäkt men är helt slut. Känner mig jättehemsk, han blev verkligen rädd. 

Vet inte vad jag ska göra nu, känner mig som världens sämsta mamma.. 

• Svar på tråden Skrek högt och tog tag i 3-åring
  • Anonym (E)

Han har snart glömt bort det

• Anonym (Nyckeltjuven)

Det kan vara svårt att kontrollera sig när man själv är jättegravid med allt vad det innebär av obehag, men du måste ju antingen få vila eller tala med någon så att du kan reagera smartare.

Rent konkret- ta bort alla nycklar ur innerdörrar i lägenheten nu. Har ditt barn lärt sig använda nycklar kommer han fortsätta försöka göra det och det kan leda till stora risker, och inte minst dyra låsbyten om han får tag i era nycklar så de kommer bort.

Häng dessa högt eller lägg upp högt på ett skåp där han inte ser dem.

Jag låste in alla vuxna i lägenheten i vardagsrummet när jag var 3 år. Dörren hade två fönsterglas så att sparka in den hade lett till splitter överallt och varit farligt för mig som stod precis utanför. Så de fick vackert sitta där och försöka locka och övertala tills jag behagade sätta i nyckeln igen och öppna. Flört

• Anonym (Nyckeltjuven)
    Anonym (E) skrev 2025-01-12 14:29:51 följande:

Inte alls säkert. De första barndomsminnena börjar man ha från 3 år.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (E) skrev 2025-01-12 14:29:51 följande:

Tack för svar , jag sa förlåt och kramade honom och han är glad och vi har lekt nu men känns ändå hemskt såklart. 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Nyckeltjuven) skrev 2025-01-12 14:35:37 följande:

Det kan vara svårt att kontrollera sig när man själv är jättegravid med allt vad det innebär av obehag, men du måste ju antingen få vila eller tala med någon så att du kan reagera smartare.

Rent konkret- ta bort alla nycklar ur innerdörrar i lägenheten nu. Har ditt barn lärt sig använda nycklar kommer han fortsätta försöka göra det och det kan leda till stora risker, och inte minst dyra låsbyten om han får tag i era nycklar så de kommer bort.

Häng dessa högt eller lägg upp högt på ett skåp där han inte ser dem.

Jag låste in alla vuxna i lägenheten i vardagsrummet när jag var 3 år. Dörren hade två fönsterglas så att sparka in den hade lett till splitter överallt och varit farligt för mig som stod precis utanför. Så de fick vackert sitta där och försöka locka och övertala tills jag behagade sätta i nyckeln igen och öppna. Flört

Tack för svar, har pratat med kurator på MVC om andra saker , mest praktiska hur jag ska lägga upp med studier och så , är 30+ men går en högskoleutbildning nu. Så kan nog prata med henne , tror hon kan hjälpa till med sånt för hon har några kurser hur man hanterar trots och sånt också.

Oj det där med vardagsrummet låter verkligen jobbigt. Ska inte ha nyckeln så han kan få tag på den igen, det är den enda innenyckeln vi har men den kan låsa alla rum tror jag. Han kan nog inte låsa eller låsa upp med den än men han tog ut den ur låset och sprang iväg. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (S)

Det är inte hela världen. Det är ok att visa även starka känslor. Det kanske var bra med en tydlig markering. Om han har en trygg grund är det inga problem.

• Anonym (Ui)

Sånt händer. Vi är bara människor och orkar inte hur mycket som helst. 
    Sambon bör vara mer med treåringen, för allas skull. Så du kan få vila och koppla bort. 

Svar på tråden Skrek högt och tog tag i 3-åring