• Anonym (Niklas)

Min fru

Jobbigt när min fru sen 25år tillbaka och som jag älskar mest av allt i världen kom med en bekännelse som jag aldrig skulle kunna tänka.
    Vet inte varför just nu,men hon erkännde en kväll för två dagar sen att när hon va mellan 19-23 så jobbade hon utomlands i en klubb där hon strippade,med allt som detta innebär, dvs privata danser plus att hon träffade kunder efter jobbet .
    Trodde inte mina öron ,och efter detta så är jag helt förtvivlad, vet inte hur jag ska hantera detta 

• Svar på tråden Min fru
  • Anonym (Kim)

Lägg av det är preskriberat. Tråden bör ligga under kategorin fredagstråd. 

• Anonym (Hanna)

Vad ska du hantera? Detta är ju inget som påverkat ert förhållande på 25 år, så varför skulle det påverka det nu? Hon är samma person. 

• Anonym (Man)
    Anonym (Hanna) skrev 2025-01-31 08:57:37 följande:

Vad ska du hantera? Detta är ju inget som påverkat ert förhållande på 25 år, så varför skulle det påverka det nu? Hon är samma person. 

Länge sedan så jag håller med dig. Men det handlar ju ändå om värderingar. Gissat att det hade låtit annorlunda om det var en man som hade erkänt sexköp för över 25 år sedan. Jag är inte för sexhandel vare sig det gäller att sälja eller köpa.
  • Anonym (Melker)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-31 09:48:28 följande:
    Länge sedan så jag håller med dig. Men det handlar ju ändå om värderingar. Gissat att det hade låtit annorlunda om det var en man som hade erkänt sexköp för över 25 år sedan. Jag är inte för sexhandel vare sig det gäller att sälja eller köpa.
    För mig är sexköp och att ha strippat helt olika saker så ja, det hade låtit annorlunda. Jag tycker det är oändligt mycket värre att köpa sex än att sälja. Det är inget moraliskt förkastligt alls i att sälja sex (som för den här diskussionens syfte då också kan innefatta t.ex. att strippa), men att däremot köpa det tycker jag är väldigt sunkigt och säger någonting starkt negativt om den personens person och karaktär.
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-31 09:48:28 följande:
    Du menar att man inte kan ändra sig? Att ett sexköp tidigt i livet innebär dålig kvinnosyn och inte grupptryck, fylla eller något annat?
    Då borde ju den kvinnosynen visat sig under de 25 åren. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Hanna) skrev 2025-01-31 10:11:31 följande:
    Du menar att man inte kan ändra sig? Att ett sexköp tidigt i livet innebär dålig kvinnosyn och inte grupptryck, fylla eller något annat?
    Då borde ju den kvinnosynen visat sig under de 25 åren. 
    Jag tycker absolut att man kan ändra sig även om jag också hade blivit chockad och tänkt en hel del om det varit min partner som berättat något liknade, men det har de e inte påverkat mina känslor för henne.

Men jag tror svaren här låtit helt annorlunda om det vore det omvända som jag skrev i mitt förra meddelande.
  • Anonym (Fri värld)
    Anonym (Niklas) skrev 2025-01-31 08:49:43 följande:
    Min fru

Jobbigt när min fru sen 25år tillbaka och som jag älskar mest av allt i världen kom med en bekännelse som jag aldrig skulle kunna tänka.
    Vet inte varför just nu,men hon erkännde en kväll för två dagar sen att när hon va mellan 19-23 så jobbade hon utomlands i en klubb där hon strippade,med allt som detta innebär, dvs privata danser plus att hon träffade kunder efter jobbet .
    Trodde inte mina öron ,och efter detta så är jag helt förtvivlad, vet inte hur jag ska hantera detta 

Kan du inte hantera det får du lämna. Ganska enkel ekvation.... 
    Men... Har du tittat på porrfilm? Varit på strippklubb eller kanske själv köpt sex? Då ska du sluta vara så förbaskat skenhelig!
  • Anonym (Emma)

Jag hade förstått mer om det var ett nytt förhållande och du fått reda på detta. 

Nu har du uppenbarligen levt med henne i 25 år och hon har inte strippat under den tiden, eller sprungit runt med andra män. Så vad du ser är vad du får. Vad hon gjort när hon var ung är väl misstag många unga kan göra. Man växer upp, mognar och får andra värderingar.

• Anonym (Eh)

Men skärp dig, det där är massor med år sedan, och innan ni ens kände varandra!

• Anonym (Eh)
    Anonym (Man) skrev 2025-01-31 10:14:39 följande:
    Jag tycker absolut att man kan ändra sig även om jag också hade blivit chockad och tänkt en hel del om det varit min partner som berättat något liknade, men det har de e inte påverkat mina känslor för henne.

Men jag tror svaren här låtit helt annorlunda om det vore det omvända som jag skrev i mitt förra meddelande.
    Du menar om en man hade varit nån slags Chippendale och valt att följa med kvinnor hem efter jobbet...? Ja men jättefarligt.
Svar på tråden Min fru