Hur gör man slut med någon man inte är tillsammans med?
Lång story kort: vi träffades och bestämde att vi inte klickade 100, men vi kunde ändå umgås. Klassiker med att jag till slut insåg att jag kände lite mer än bara vänskap och sa det till honom.Han nappade inte alls på det.
Han har ändå varit den drivande om att vi ska ses, men vi har inget gjort utan mest bara umgåtts som vänner. Jag har försökt dra mig undan och slutat driva att vi ska ses osv. men har haft svårt att säga nej när han har velat komma till mig - inget sexande!
Ibland har han bara stått innanför dörren oanmäld till och med.
Jag har nu tröttnat rejält då jag anser att han hindrar mig i mitt liv (dejting/kärlek) då han inte har något att erbjuda mig känslomässigt och jag har återigen tagit upp den tidigare händelsen där han total dissade mig och kan väl säga som så att jag lämnade öppet mål för honom att säga att han har känslor för mig och vill vara med mig, men uppenbarligen har han inte det för det enda han klämde ur sig var att han saknar mig när jag drar mig undan och så vill han att vi ska ägna oss åt ett gemensamt intresse längre fram i vår.
Ändå fortsätter han att ligga på om att vi ska ses.
Vad har jag för skyldigheter? Vi är uppenbarligen inget par, måste jag verkligen åka och "göra slut" på något som inte finns för att han ska förstå?