• Svar på tråden När ska kvinnors våld mot män upphöra?
  • Anonym (Svar)

När mäns våld mot kvinnor upphört. Hur länge dröjer det tror du?

• EnAnonumius

Jag säger så här...
    När skall partnervåld upphöra?

Sedan så länkade du till en betalartikel.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Fiona M

Omedelbart hoppas jag.
    Ingen borde skadas av ngn som påstår sig älska en. 

• Tow2Mater

Hon åtalas för tre fall av misshandel, hon väntade 13 timmar på att ringa ambulans. Man kan undra varför inte fler tidningar skriver om detta. Det passar väl inte in i den vanliga kvinnomisshandels-mallen. Precis som t ex expressen lägger sin artikel idag om kvinnliga sexförövare bakom betalvägg, där 'upp till vart femte sexualbrott mot barn begås av kvinnor'.

• ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2025-02-22 20:59:58 följande:

Jag säger så här...
    När skall partnervåld upphöra?

Sedan så länkade du till en betalartikel.

Partnervåld kommer aldrig att upphöra, men det kan minska, teoretiskt.
    När det ska satsas pengar och pratas om det inom politiken brukar de sk experterna utgå från en radikalfeministisk förklaringsmodell så man ser våld som något män och pojkar utövar mot kvinnor och flickor så jag vet inte hur det blir med det
    Anonym (Svar) skrev 2025-02-22 20:56:13 följande:

Hur länge dröjer det innan vänsterfemister börjar prioritera att minska våld framför att använda offerskapet som vapen?
  • Anonym (Berra)
    Tow2Mater skrev 2025-02-22 21:15:31 följande:

Hon åtalas för tre fall av misshandel, hon väntade 13 timmar på att ringa ambulans. Man kan undra varför inte fler tidningar skriver om detta. Det passar väl inte in i den vanliga kvinnomisshandels-mallen. Precis som t ex expressen lägger sin artikel idag om kvinnliga sexförövare bakom betalvägg, där 'upp till vart femte sexualbrott mot barn begås av kvinnor'.

Jag förstår att du tror att det här är ett argument mot kvinnor, men du fattar att det betyder att 80% (eller mer, upp till var femte står det) av sexförövarna mot barn är män
  • Överste Senap
    ClumsySmurf skrev 2025-02-22 21:28:32 följande:
    Partnervåld kommer aldrig att upphöra, men det kan minska, teoretiskt.
    När det ska satsas pengar och pratas om det inom politiken brukar de sk experterna utgå från en radikalfeministisk förklaringsmodell så man ser våld som något män och pojkar utövar mot kvinnor och flickor så jag vet inte hur det blir med det
    Anonym (Svar) skrev 2025-02-22 20:56:13 följande:

Hur länge dröjer det innan vänsterfemister börjar prioritera att minska våld framför att använda offerskapet som vapen?
    Där gjorde du tidernas självmål men förmodligen fattar du inte det själv.
  • Anonym (kom igen grabbar)

Ja vi kan väl börja med att se till att våra polare slutar slå och mörda tjejer, right?

Sen finns det nån tjej här och där som flippar och blir våldsam men come on män, vår grupp är den grupp som håller på så vi måste lösa problemet. Vi kan för fan inte skyffla det på tjejerna att lösa när det är vi som grupp som inte leverar liksom.

• ClumsySmurf
    Överste Senap skrev 2025-02-22 21:36:59 följande:
    Där gjorde du tidernas självmål men förmodligen fattar du inte det själv.
    nej det fattar jag inte.
    vill du förklara?
  • Tow2Mater
    Anonym (Berra) skrev 2025-02-22 21:29:17 följande:
    Jag förstår att du tror att det här är ett argument mot kvinnor, men du fattar att det betyder att 80% (eller mer, upp till var femte står det) av sexförövarna mot barn är män. 
    Det är ett argument mot vad media delar fritt och vad de lägger under betalvägg.
  • ClumsySmurf
    Tow2Mater skrev 2025-02-22 22:03:46 följande:
    Det är ett argument mot vad media delar fritt och vad de lägger under betalvägg.
    Karin Sörbring har skrivit fler saker som är bakom betalvägg
    https://amelia.expressen.se/premium/joanna-sag-sin-mamma-mordas-av-ex-mannen/
    En av fyra kvinnor tros ha varit utsatt för ekonomiskt våld av en tidigare manlig partner
    https://amelia.expressen.se/premium/da-fordubblas-risken-for-ekonomiskt-vald/

Svar på tråden När ska kvinnors våld mot män upphöra?