• Anonym (Pinsam upplevelse)

Ni som gjort koloskopi under narkos!

Ni som gjort koloskopi under narkos, hur har ni vaknat upp efteråt? 

Jag ska göra denna undersökning om nån vecka igen och sist vaknade jag upp på uppvaket i en kladdig säng. Det var liksom avföring och avföringsvätska runt hela mig. Superäckligt! Jag var helt bar nertill, inga trosor eller nått skydd.

Upplevde det hela jobbigt. Vaknade dessutom upp i en sal med tre andra patienter och inga skynken/draperier. Fick passera dem alla helt nedbajsad!

Min tarm var inte riktigt ren så kanske var det därför. Men ändå.

Undrar nu hur andra vaknat upp efter en koloskopi under narkos. 

• Svar på tråden Ni som gjort koloskopi under narkos!
  • Anonym (Anc)

Vaknade lite omtöcknad och minns inget kladd i stjärten!

• Anonym (Becka)
    Anonym (Pinsam upplevelse) skrev 2025-02-23 14:52:51 följande:
    Ni som gjort koloskopi under narkos!

Ni som gjort koloskopi under narkos, hur har ni vaknat upp efteråt? 

Jag ska göra denna undersökning om nån vecka igen och sist vaknade jag upp på uppvaket i en kladdig säng. Det var liksom avföring och avföringsvätska runt hela mig. Superäckligt! Jag var helt bar nertill, inga trosor eller nått skydd.

Upplevde det hela jobbigt. Vaknade dessutom upp i en sal med tre andra patienter och inga skynken/draperier. Fick passera dem alla helt nedbajsad!

Min tarm var inte riktigt ren så kanske var det därför. Men ändå.

Undrar nu hur andra vaknat upp efter en koloskopi under narkos. 

Det borde vara mer pinsamt för den som var ansvarig på avdelningen än för dig! Jag skulle skämmas om jag jobbade på en plats som utsatte människor för sådan förnedring.
    Anonym (Becka) skrev 2025-02-23 15:16:33 följande:
    Det borde vara mer pinsamt för den som var ansvarig på avdelningen än för dig! Jag skulle skämmas om jag jobbade på en plats som utsatte människor för sådan förnedring.
    Så skulle jag själv tycka om jag jobbade inom vården. Hela upplevelsen var jobbig i efterhand. Koloskopin gjordes på endoskopimottagningen och där somnade jag.  Sedan vaknade jag på uppvaket på våningen ovanpå. I efterhand förstått att sängarna rullas ut bland vanligt folk och in i hissen. Vetskapen om att jag sovandes legat i en nedbajsad säng transporterats där vem som helst kunnat se mif känns olustigt. 

Någon mer som gjort denna undersökning under narkos? Hur upplevde ni uppvaket? 

Svar på tråden Ni som gjort koloskopi under narkos!