• Anonym (Sven)

Vilken motionscykel är bäst för att gå ner i vikt???

Har bestämt mig för att komma igång och vill skaffa en motionscykel för att tappa några kilon.

Det finns ju hur många som helst där ute och jag har ingen aning om vad man ska välja.
    Ska man ha en vanlig upprätt cykel, en spinningcykel eller kanske en sån där med ryggstöd (liggmodell)?
    Behöver man alla finesser med skärm och program, eller räcker en enklare modell?

Tar tacksamt emot alla tips! Vad har funkat för er?

• Svar på tråden Vilken motionscykel är bäst för att gå ner i vikt???
  • Anonym (anon)

Vad roligt att du har bestämt dig för att komma igång ? det är verkligen första steget som räknas, och du är där nu!

• Mandel

Jag skulle börja med enklast möjliga - kanske en begagnad och om du märker att du trivs med motionsformen och använder den regelbundet  och det känns bra efter några veckor så kan det vara vettigt att investera i något lite mer avancerat. Dock inget tvång!

Men dumt att köpa värstinggrejor som riskerar att bli stående om man känner att det definitivt inte var ens grej att cykla en massa inomhus.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel

Tillägg: Det hänger mer på vad du stoppar in i munnen än vilken cykel du har.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Omg)

Om du vill gå ner i vikt så är det maten som är viktigast.

När det gäller motion så är det viktigaste att du utför den, inte specifikt vilken cykel som är bäst. För du får motion av alla motionscyklar om du cyklar på dom. Finns ingen cykel som i sig förbränner fler kalorier. 

• Lynx123

Jag skulle nog satsa på en riktig cykel som du sedan tar dig till jobbet/skolan på. Det blir jättebra vardagsmotion.

• Anonym (kosten)

Det spelar ingen roll. Det är kosten som avgör din vikt. 

Men cykla och träna är bra! 

• Anonym (Eva)

Jag har en crosstrainer. Ksn rekommendera det. Kör 30 min varje morgon på vardagar. På sätt märks det knappt att man motionerar, men ger bra resultat. Dom brukar säljas billigt begagnade. Jag köpte en jättebra för 300 kr. 

Svar på tråden Vilken motionscykel är bäst för att gå ner i vikt???