• Anonym (Mamma till x antal barn)

Tonårsbarn o ensamstående

Är ensam sen 13 år tillbaka med mina barn. Då xet misshandlade mej psykiskt o fysiskt.. Jag lämnade honom eller jag slängde ut honom. Han nästlar sej in hos många tills dom upptäcker vem han är o ibland försent.

Han har lyckats med en ny o han ska nu gifta sej  i vår. Han får då ett hus o en gård som han säkerligen kommer se till att de kommer stå även på honom sen. Han lär sej alla regler osv så han vet sina rättigheter . Måste bara skriva av mig.
     Han lurade av mig en del pengar.
    Känner att ja skäms fortfarande.

Efter så många år. 

Han vinner ändå oavsett o jag förlorade på många sätt min värdighet o jag är överkörd av honom

• Svar på tråden Tonårsbarn o ensamstående
  • Lynx123

Men nu står du ju på egna föttee, eller hur? Fantasiskt att du slipper honom - tänk vad hemskt det hade varit om du fortfarande var tillsammans med honon!

• Anonym (vad?)
    Anonym (Mamma till x antal barn) skrev 2025-03-27 21:35:26 följande:
    Tonårsbarn o ensamstående

Är ensam sen 13 år tillbaka med mina barn. Då xet misshandlade mej psykiskt o fysiskt.. Jag lämnade honom eller jag slängde ut honom. Han nästlar sej in hos många tills dom upptäcker vem han är o ibland försent.

Han har lyckats med en ny o han ska nu gifta sej  i vår. Han får då ett hus o en gård som han säkerligen kommer se till att de kommer stå även på honom sen. Han lär sej alla regler osv så han vet sina rättigheter . Måste bara skriva av mig.
     Han lurade av mig en del pengar.
    Känner att ja skäms fortfarande.

Efter så många år. 

Han vinner ändå oavsett o jag förlorade på många sätt min värdighet o jag är överkörd av honom

Vad menar du ens med att han har lyckats? Att han har en ny kvinna som han kan misshandla och lura av pengar ifrån? 

Du borde vara glad att du kom ut levande och nu har möjlighet att bygga ett bra liv med dina barn. 

Du har inget att skämmas för, men du måste ta av dig offerrollen och börja leva med huvudet högt. Om du fortfarande är traumatiserad av vad han utsatte dig för (rimligt) så kan det vara dags nu att söka tex samtalskontakt eller annat stöd för att komma vidare. 
  • Anonym (Anja)

Vad har du förlorat? Vad exakt har han vunnit? Jag anser att du vunnit. Lyckades bryta dig loss från en galning som misshandlade dig. Varför skäms du? Var stolt över dig själv istället! Lev ditt liv, bygg upp ditt liv och var lycklig över att slippa en sådan knäppis. Vet inte vad han vunnit. Pengar? Vad är de värda om man lever ett pissigt liv? Hans lycka kanske är att suga ut den nya på pengar och misshandla? Inget jag anser som att vinna eller lyckas. Tragiskt.

Svar på tråden Tonårsbarn o ensamstående