• Anonym (Turisten)

Kejsarsnitt utomlands

Har insett att det är lönlöst att få beviljat ett planerat kejsarsnitt. Det finns inget "medicinskt skäl" i mitt fall, men en oerhört stark rädsla och total brist på tillit för förlossningsvården som jag haft hela mitt liv och som jag försökt hantera på olika sätt men utan framgång. Nu har jag fått nog med att prata med mänskliga väggar och vägrar låta mitt första barns födsel förknippas med ångest. 

Tar därför saken i egna händer och reser utomlands och bekostar det själv. 

Önskar råd från någon som gjort detta själv eller vet någon som gjort det, är intresserad av aktuella länder (europa), sjukhus, priser, upplevelser. 

(Ber också om att slippa tyckanden, dömanden, gissningar och irrellevanta frågor här tack)

Hittade bara gamla trådar om detta, vill ha aktuell info.

• Svar på tråden Kejsarsnitt utomlands
  • Lynx123

I Grekland kostar ett privat kejsarsnitt med några nätters övernattning mellan ungefär 20 000 kr och 100 000 kronor på en privat klinik. Något du däremot bör ta med i riskbedömningen är att det är ett av de värsta länderna när det kommer till multiresistenta bakterier.

• Anonym (qwerty)

Har en bekant som gjorde i Rumänien för 5000kr, men det var några år sedan. 

• Anonym (H)

Kan du kolla med Norge, Danmark och Finland? Tänkte att det är nära. Dessutom ska du ju ha med barnet tillbaka till Sverige och det kommer ju inte att få pass utan vidare. 

Stort lycka till TS. Synd att det ska behöva vara såhär. 

Svar på tråden Kejsarsnitt utomlands