• Anonym (Wow)

Porr otrohet?

Läser och hör kvinnor prata massor om att om deras partners tittar på porr så är det otrohet?

Jag är själv 100% emot porr, men det har ingenting med mig att göra. Att jag på något sätt blir kränkt för att en partner skulle titta på någon annan utan detta handlar enbart om porrfilmsindustrin. 

Hur kan det vara värre att se på porr för att man blir svartsjuk och inte den lilla detaljen att man sitter och tillfredställer sig själv med material på övergrepp? 

• Svar på tråden Porr otrohet?
  • Anonym (Övergrepp?)

Mycket porr som produceras görs av en tjej. Hon sätter upp en kamera, klär av sig, onanerar. Hon editerar/klipper det själv, lägger ut det själv. I hela processen utom själva tittandet på det och runkandet till det är det ingen annan inblandad än henne.

Ändå är det övergrepp? Övergrepp på sig själv? Vart är övergreppet? 

• Anonym (Greta)

Försråe inte riktigt frågan men Nej, att titta på portar inte att vara otrogen. Är jag i en relation så får han gärna kolla på porr. Jag gör det. Vi kan göra det ihop. 
    Ser inte att man är otrogen för det.

• Anonym (Wow)
    Anonym (Övergrepp?) skrev 2025-04-06 11:45:12 följande:

Mycket porr som produceras görs av en tjej. Hon sätter upp en kamera, klär av sig, onanerar. Hon editerar/klipper det själv, lägger ut det själv. I hela processen utom själva tittandet på det och runkandet till det är det ingen annan inblandad än henne.

Ändå är det övergrepp? Övergrepp på sig själv? Vart är övergreppet? 

Och hon gör detta 100% av fri vilja? Inte för att det är ett enkelt sätt att tjäna pengar på? Inte för att hon har något annat problem i grunden utan hon vakna en dag och tänkte att onanera på film, det vill jag tjäna pengar på? 
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Greta) skrev 2025-04-06 12:02:57 följande:

Försråe inte riktigt frågan men Nej, att titta på portar inte att vara otrogen. Är jag i en relation så får han gärna kolla på porr. Jag gör det. Vi kan göra det ihop. 
    Ser inte att man är otrogen för det.

Jag ser det inte som otrohet, jag ser det däremot lika moraliskt förkastligt som att köpa sex. Så det är inte mot mig han gör något dåligt utan det han konsumerar är det dåliga. 
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 12:10:00 följande:
    Och hon gör detta 100% av fri vilja? Inte för att det är ett enkelt sätt att tjäna pengar på? Inte för att hon har något annat problem i grunden utan hon vakna en dag och tänkte att onanera på film, det vill jag tjäna pengar på? 
    Hur vet du att hon HAR problem?  
    Hur vet du vad som är frivilligt och inte om du själv inte tittar ?

Visst finns det bitvis sunkig porr som absolut kan vara tveksam som du menar men en stor majoritet av amatörporr är idag upplagt av vanliga människor precis som du och jag.  
  • Anonym (Eli)

Jag håller med om att största problemet med porrtittande inte är "otrohet" utan att det är moraliskt förkastligt. Men om jag fick veta att min man tittade på porr skulle jag definitivt känna mig äcklad och sviken av honom.

• Anonym (Wow)
    Anonym (Linda) skrev 2025-04-06 12:21:32 följande:
    Hur vet du att hon HAR problem?  
    Hur vet du vad som är frivilligt och inte om du själv inte tittar ?

Visst finns det bitvis sunkig porr som absolut kan vara tveksam som du menar men en stor majoritet av amatörporr är idag upplagt av vanliga människor precis som du och jag.  
    Precis och eftersom man inte vet så tycker jag man inte tittar? amatörporren vet du inte om den är gjord för att vem som helst ska titta på eller om det är något som ett par gjort tillsammans för eget bruk så att säga. Och jag har inte sex med folk med minsta tvivel om att dom vill. För mig är det samma regel här. 
  • Anonym (Elina)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 11:34:05 följande:
    Porr otrohet?

Läser och hör kvinnor prata massor om att om deras partners tittar på porr så är det otrohet?

Jag är själv 100% emot porr, men det har ingenting med mig att göra. Att jag på något sätt blir kränkt för att en partner skulle titta på någon annan utan detta handlar enbart om porrfilmsindustrin. 

Hur kan det vara värre att se på porr för att man blir svartsjuk och inte den lilla detaljen att man sitter och tillfredställer sig själv med material på övergrepp? 

Jo, jag håller med. Jag förstår hur folk tänker som menar att det är otrohet, men för mig handlar det också om hur själva industrin är. Visst att det absolut kan finnas någon som gör det av fri vilja och allt sånt där, men hur många konsumenter försäkrar sig om att det är fallet innan de börjar titta?

Hur kan man ens sitta där och tillfredsställa sig själv när man vet att det är en stor risk att personen man kollar på inte vill vara där? Hur tänker man ens där? 

Bara en sån grej att många som jobbar i industrin inte kan jobba mer än nåt år innan deras kropp är helt förstörd och kommer ha livslånga fysiska problem borde ju vara ett tecken att nåt inte står rätt till. 

• Anonym (Linda)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 12:27:35 följande:
    Precis och eftersom man inte vet så tycker jag man inte tittar? amatörporren vet du inte om den är gjord för att vem som helst ska titta på eller om det är något som ett par gjort tillsammans för eget bruk så att säga. Och jag har inte sex med folk med minsta tvivel om att dom vill. För mig är det samma regel här. 
    Ja och då blir detta ungefär same same som att tycka det är otrohet. En del anser att porr är otrohet andra inte. En del tittar inte för att dom jämställer det med att stödja sunkig industri och andra har inga problem med att titta .

Same same..  vad du tycker är rätt är inte en allmän sanning utan bara din egen moraliska kompass. 
  • Tukt

Känns som två saker som krockar i resonemanget. Det ena att porr skulle vara otrohet, och det andra runt porrindustrin. Vad är det egentligen som ska diskuteras? 

Svar på tråden Porr otrohet?