• Vintersaga

För oss med migrän

Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kunde stötta varandra, och ge bra tips!
    För alla vill vi väl slippa skiten!!!

• Svar på tråden För oss med migrän
  • izadora

Hej
    Hänger på. Har inte migrän själv, men en man med mycket migrän och jag lider verkligen med honom.

• Vintersaga

izadora: Du är så välkommen! Förstår att det måste vara jobbigt att leva med någon med migrän.

• Vintersaga

Min mamma har alltid haft svår migrän. Nu har hon för första gången i sitt liv hittat något som faktiskt håller migränen borta. om hon dricke aloe vera jouice varje dag, så får hon ingen migrän. Effekten kommmer inte förrän efter tre veckor. Men bara en dags slarv med aloe veran så får hon migrän. Och ofta tar det då ytterligare tre veckor att bli fri!

• latina

Heter Gissella Star, medlem här på fl, lånar bara min syrras "signatur"....

Hej lider själv inte av migrän men förstår att det är så OTROLIGT jobbigt eftersom min sambo lider av det. Fast han har iochför sig inte migrän, vi trodde och även läkarna att han hade det men sen kom det fram att han egentligen led av "HORTONS HUVUDVÄRK"....Det är ju ändå nästan samma sak, det gör ju så ont. Att se hur ont han har, liggandes i ett mörkt rum, spy samtidigt av smärtan och allt bara snurrar USCH önskar inte någon det....Nu har han inte fått det på nästan 1år(hoppas det bara försvinner), alltså en riktig läskig huvudvärk,man tror ju att hans huvud kommer att explodera så ont det verkar göra, usch! Medicinen han tar är IMIGRAN spray, det är det enda som lindrar, iallafall efter ett tag.
    Jag brukar även lägga kalla blötta handdukar på hans panna, det är nog rätt skönt.
    Hur som helst hoppas jag att det går bra för er. Kan även tillägga att min mamma också har migrän men inte på lika jobbigt sätt som för min sambo.
    Ha det gott!

• Vintersaga

Migrän ska tydligen vara rätt så ärftligt. Min sambo har knappt haft huvudvärk en gång, så jag hoppas att hans gener styr hennes huvudvärk.
    Jag har haft imigrantabletter, men som bakfull liksom lite lullig och halvt borta i ett par dagar efteråt. Och så bara orkar man inte ha det!
    Min mamma har imigran sprutor, som hon säger är mindre biverkningar och lindrar effektivt. Men det skulle jag aldrig våga mig på!

Har någon testat det receptfria som kommit nu? Eeeze

• Bellans mamma

Jag har också migrän och jag hoppas verkligen att min dotter inte ärvt mig på det.
    Jag är också nyfiken på det där nya receptfria Eeze funderar på att prova det faktiskt

• izadora

Min man tog Imigran tabletter, men blev antingen av tabletterna eller migränen illamående och kräktes, så det gick inte, nu har han det som nässpray och det funkar bättre. Han har dock provat Eeze eftersom det skulle funka mot illamåendet. Den gången han tog det hade han inget "jätteanfall" men det verkade funka hyffsat. Helt släppte det inte.

• Danbala

Jag är en av de lyckliga migränister som mest får auramigränen, om jag då genast slänger mig i en säng i ett mörkt och tyst rum brukar jag klara mig undan både huvudvärk och illamående genom att vila några timmar.

Är inte det _minsta_ avundsjuk på dem (er) som får hela "kitet".

• lena ekman

Hej, vill gärna vara med här. Har vanlig migrän och hortons huvudvärk. Haft migrän sen jag var sju år och på den tiden hette det att barn inte kan ha migrän. Nu på senare tid har jag haft lyckan att möta bra läkare men tyvärr har de inte hittat någon medicin som funkar fullt ut. Så migrän är = sängliggande för mig oftast.

Svar på tråden För oss med migrän