Inlägg från: Syllen |Visa alla inlägg
  • Syllen

För oss med migrän

Det är ganska ärftligt men alla ärver inte.
    Jag har en far med rejäl migrän och jag och mina syskon har fått det tyvärr men vi fick det inte förräns efter tio års ålder. Jag fick mitt första (som jag kommer ihåg) först vid 15 års ålder.
    Tyvärr så verkar min son ha fått det redan och han är bara sju :(

• Syllen

Till er som ej har migränmedicin ta värktabletter med koffein i när ni börjar känna att migränen är på gång.

ÅsaKj - du skriver att du "bara" har migrän en gång i månaden jag men tänk va skönt att slippa den helt vid mens istället.
    Jag har också min i samband med mens och jag är så glad att jag till slut gick iväg och fick tabletter för migränen dom är super. Man är ju tillräckligt nere under dom blodig dagarna.

• Syllen

Jag menade medicin som man tar när anfallet kommer i antågande. Det som är bra med migräntabletter är att man inte behöver käka tabletter i flera dagar. Jag får äta under hela mensperioden pg a migränen som kommer tillsammans med den.

Något som är jättebra om man har migrän är att jogga, min pappa sprang i flera år och så länge han sprang så slapp han sina anfall och han har REJÄL migrän. Nu springer han inte längre och har migränanfall nästan varje vecka.

Så vi med migrän ut och spring m oss.
    Motion är alltid bra för att förebygga.

• Syllen

Satt och funderade lite eftersom jag inte haft migrän på länge pg a graviditet och ammning.
    Jag blir nästan symtomfri när jag tränat upp mina axlar och nacke tål att tänkas på kanske. En snodd och några övningar hinner man med varje dag.
    Dags för mig att börja med det igen.

Svar på tråden För oss med migrän