• Anonym (ledsen)

Hur vet man om de är amfetamin?

Hittade en bit av en liten avriven påse på golvet i morse med rester av något vitt pulver, hur vet jag om det är amfetamin? jag har misstänkt ett tag att min sambo går på de. Men jag har inte haft bevis. Jag bara sitter och gråter här hemma i soffan. Han är så agressiv och vill inte prata. Helt känslokall vill leva själv säger han är så trött på mig och att jag är sjuk i huvudet. Mår verkligen jätte dåligt. Någon som vet var jag kan få hjälp?

• Svar på tråden Hur vet man om de är amfetamin?
  • malinorebro

gå in på ens2000.se där finns mycket information om droger maila mig om du vill jobbar med droger och kanske kan ge dig lite råd lycka till

• Anonym (nono)

Jag tror faktiskt inte polisen gör något prov på det heller..

• Anonym (medberoend)

smaka på de.. brukar smak beskt....

• Anonym (nenne)

Alltså hon ska inte smaka på det, når det slemhinnan kommee hon att få det i kroppen, inte så himla kul.
    Som sagt, skit i vad det är, det kvittar väl viken drog det är, nrkotika är det ju...Det finns betydligt viktigare saker för ts och mannen sin att dra i än vilken drog påsen innehåller...
    Snälla ts, smaka inte, detta är inte CSI eller som på film, so en del verkar tro!!!
    Polisen smakar inte på pulvret i påsen i verkligehen!

• Anonym

Du har aldrig reagerat på att killen din har extremt stora pupiller, verkar nervös och aldrig sover?

• Anonym (nenne)

Alla reagerar inte likadant på amfetamin, tyvärr...Inte lika tydligt på alla menar jag.

Anonym skrev 2008-02-13 22:24:54 följande:
    Du har aldrig reagerat på att killen din har extremt stora pupiller, verkar nervös och aldrig sover?
  • Anonym

Beror också på hur länge han missbrukat det.( om de nu är amfetamin)
    Själv fd amf- missbrukare, men ren sen nästan 10 år.
    Gick bra i början dölja, men ju längre missbruket fortgår, ju mer "pundig". Som sagt, kolla pupiller, nervösan, plockandet osv osv....
    Mitt tips är att ringa någon på socialen- (anonymt til en början om det känns bättre) familje eller missbruksenheten och be om råd.

• Anonym

Polisen gör inget mer än förverkar det ifall du lämnar in det, de vet ju inte vem som haft det - kan ju inte bara gå på ditt ord att det är hans.
    Kontakta soc och kanske finns det en kvinnojour i din hemstad? Se till att komma därifrån innan det blir värre, för dig eller dina barn. Det finns hjälp att få, men du kanske måste leta lite. Ring soc till en början iallafall!!
    Kram och lycka till!!

• Anonym

Och förresten, amfetamin kan oxå vara fint vitt pulver - har oxå hittat sånt hemma (förra hemmet alltså)...

• Anonym (drogfri)

amfetamin påminner om prästkragens(blomman) lukt, fast mycket starkare- men till smaken då! fast samtidigt kemiskt. kokain smakar mer "rent" lite som klorin. men om det nu smakar kemiskt så vet du ju att det är droger iaf, då spelar det ju ingen roll riktigt!???

• Loco Madre

Det luktar illa om amfetamin, om han har gått på det så har han antagligen haft ganska svårt att äta, det är ju starkt hungersdämpande, har han gått ner i vikt? sover dåligt? Märks också på svängarna i humör/tempo om han är låg och retlig ibland och sen plötsligt plockig och fixar och donar, rastlös, pratig (speedad)

• Anonym (JF)

1, du smakar på pyttelite är det amfetamin är det rejält beskt, då vet du att din kille drogar, amfetamin brukar förvaras i såna små påsar man försluter,

2, släng skiten , polisen är inte intresserad,( har själv gjort samma sak flera gg) 

3. ring soc och boka en tid, du behöver stöd o hjälp att reda ut din tillvaro, 

• Anonym (f)
    Anonym (JF) skrev 2023-06-16 22:53:46 följande:
    Hur vet man om de är amfetamin?

1, du smakar på pyttelite är det amfetamin är det rejält beskt, då vet du att din kille drogar, amfetamin brukar förvaras i såna små påsar man försluter,

2, släng skiten , polisen är inte intresserad,( har själv gjort samma sak flera gg) 

3. ring soc och boka en tid, du behöver stöd o hjälp att reda ut din tillvaro, 

15 år senare?
  • klyban
    Anonym (f) skrev 2023-06-16 23:09:01 följande:
    15 år senare?

Kanske sparat påsen för denna dagen Flört

Läste lite, och insåg att det lät som ett dömt förhållande.
    Om det var amfetamin, så undrar hur det gick att missa och med tanke på pupiller och annat som är svåra att missa.
    Om han nu inte mikrodoserade.

Hur ser man att det är för 15år sedan?
    Allt jag ser är "Äldre 12 feb.", kanske inte visas på PC.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Hur vet man om de är amfetamin?