• BodyMindSoul

Min första son dog i min mage,den andra föddes prematurt och nu har vi fått reda på att pojken i magen har ett allvarligt hjärtfel (HLHS)....

Hej på er, igår var det RUL. Efter noggrann undersökning av hjärtat av både barnmorska, barnläkare och barnkardiolog kom domen..... Hjärtat pumpar inte som det ska. Sjukdomen heter HLHS och anses vara mycket allvarlig. Vi måste bestämma om vi skall avbryta graviditeten eller om vi skall behålla den lilla pojken.... När vi frågade varför hjärtfelet uppkommer får vi svaret... Otur och slump.... Samma svar som jag fick när Jonathan dog i min mage i v 23 och samma svar jag fick när vattnet gick i v 20 när jagväntade Mio.....hur mycket sorg skall man behöva genomlida? Allt känns så orättvist! Finns det någon är på FL som också fått diagnosen HLHS? Hur fattade ni era beslut?

• Svar på tråden Min första son dog i min mage,den andra föddes prematurt och nu har vi fått reda på att pojken i magen har ett allvarligt hjärtfel (HLHS)....
  • BodyMindSoul

Hej

Jo, det rullar på, vii valde att tänka att så länge det finns liv finns det hopp. Är i vecka 26 nu och Lilleman har fullt ös därinne. Försöker att njuta av graviditeten och bara ladda inför kommande prövning med operationer, sjukhusvistelse och oro.
    Tack för att du frågar :)  

• Quiet thoughts
    BodyMindSoul skrev 2013-07-02 15:11:07 följande:
    Hej

Jo, det rullar på, vii valde att tänka att så länge det finns liv finns det hopp. Är i vecka 26 nu och Lilleman har fullt ös därinne. Försöker att njuta av graviditeten och bara ladda inför kommande prövning med operationer, sjukhusvistelse och oro.
    Tack för att du frågar :)  
    <3 önskar er lycka till på vägen. Jag hoppas att det kommer att gå bättre än alla förväntar sig.
    Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget Lykke 2011
  • Klunsen111

Hej! Jag hoppas verkligen att allt går bra för er! Min lille kille föddes med ett mycket linrigare hjärtfel men ängslan är nog ändå densamma. Styrkekramar till er!

• ThisIsIt

Det låter så hemskt det som händer er, jättemånga kramar. Bestäm dig för vad som är bäst, att ert barn får leva med en hjärtsjukdom och åka in o ut från sjukhuset eller om ni ska ta bort, låter så hemskt att jag ger råd om detta men jag skulle aldrig själv klara av att leva med ett allvarligt hjärtfel. Hjärtfel kan leda till att man inte kan springa. Det är väll bättre att ni förlorar ert barn nu när ni inte känner det, än om det händer något och då bli ännu mer nedgången. Ni har kunnat bli gravida 3 gånger. En gång till skadar nog inte. Lycka till och gör det som känns rätt, känner mig hemsk som skriver detta så ingen behöver påpeka det. Jag vill bara hjälpa till.

• BodyMindSoul

Thisisit, tråden har några månader på nacken och vi är nu inne i v. 30. Jag kan förstå att många tänker som du, speciellt om man aldrig förlorat ett barn själv. Beslutet att behålla vår son var egentligen ganska självklart när tankarna väl fick landa.

• ThisIsIt

Jaha jag ber om ursäkt, jag hoppas att allt går väl för er och lycka till! Massa kramar 

• Y1va

Hej,

Vår son föddes med HLHS för nästan en månad sedan. Vi visste inte om att han hade det, det missades på UL. Han är världens finaste kille och den första operationen nere i Lund gick bra. Vi har blivit väldigt bra bemötta och personalen är fantastisk. Statistiken för att klara operationerna ser också mycket bättre ut nu än vad det gjorde för några år sen, siffror man hittar när man googlar är många gånger gammal statistik.

Håller tummarna för att allt går bra för er, det är ju bra att ni vet om det så ni kan få rätt hjälp från början. Du får gärna inboxa mig om du vill.

• BjörkW
    BodyMindSoul skrev 2013-07-25 20:48:09 följande:
    Thisisit, tråden har några månader på nacken och vi är nu inne i v. 30. Jag kan förstå att många tänker som du, speciellt om man aldrig förlorat ett barn själv. Beslutet att behålla vår son var egentligen ganska självklart när tankarna väl fick landa.

Hej.
    Jag får tårar i ögonen av att läsa din berättelse och vill sända dig en styrkande tanke! Jag är själv född med hjärtfel. ASD, VSD och min ductus var outvecklad vid förlossningen. Jag hade alltså 3 hål mellan de två förmakarna och de två stora kamrarn så blodet gick inte ut i kroppen ordentligt utan pumpades mest bara runt i  hjärtat och till lungorna om och om igen. Jag opererades som liten och har i hela livet gått på kontroller. Idag är jag 22 och har börjat gå på kontroll var femte år. Jag är otroligt tacksam för att min mamma kämpade för mig, alla timmar hon la på oro och alla dagar som gick mellan hopp och förtvivlan. Läkarne har alltid sagt att jag inte kan bli elitidrottare eller åka till rymden, och vad gör det när allt kommer omkring?

Jag beundrar min mamma, och jag beundrar dig som kämpar! Hoppas allt går/har gått bra!
Svar på tråden Min första son dog i min mage,den andra föddes prematurt och nu har vi fått reda på att pojken i magen har ett allvarligt hjärtfel (HLHS)....