Någon som kan ge tips till en ensamstående mamma?
Hej Allihop,
Jag vill börja med att skriva att jag inte vill bli påhoppad, få elaka kommentarer eller liknande. Jag är mest ute efter att se om någon kan ge mig tips, eller om någon möjligen befinner si i en liknande sits.
För en tid sedan lämnade jag mitt ex, efter att han varit extremt kontrollerande, svartsjuk och våldsam. Han slog mig inte, men slog ofta sönder saker och kallade mig vid ärekränkande ord etc etc.
Detta slutade med att jag tappade mina känslor mer och mer och att jag en dag insåg att jag inte älskade honom. Jag packade då mina saker, köpte mig en egen lägenhet och tog tag i mitt liv (började läsa till läkare, som är min drömutbildning)
Dagen jag flyttade ut började han (som vanligt) att trakassera mig. Han kunde utan problem ringa 200-300 ggr/dag och skicka 30-40 sms/dag. Han kunde stå utanför mitt arbete, min skola och min lägenhet och vänta på mig. Han hotade att ta livet av sig om jag inte kom tillbaka, svälja tabletter, köra av vägen mm mm. Han ringde dessutom och grät till mina föräldrar i flera månaders tid och bad om att de skulle övertala mig att komma tillbaka till honom. Detta gjorde de givetvis inte, då de visste hur dåligt jag mådde i det förhållande vi hade. Det här pågick dagligen i månader.
För att komma till saken så kände jag till slut att jag inte kunde stå emot hans hot om självmord, hans trakasserier mm, så jag bestämde mig för att träffa honom och låta honom prata ut. Dum som jag är, har jag sex med han. Jag grät under hela "akten", vilket han också märkte. Av någon anledning vågade jag inte avbryta det hela. När han var klar blev jag så illa till mods att jag genast satte på mig kläderna och gick iväg, varpå han börja trakassera mig och ropa i trappuppgången efter mig. Jag sprang så fort jag bara kunde då jag fick en känsla av rädsla och obehag. Jag förstod inte alls varför jag gjort detta.
Två månader senare får jag reda på att jag är gravid. Under tiden har jag bestämt mig för att inte svara på de fortsatta trakasserierna till mitt hem, mitt arbete, till min familj och min mobil. Då jag ville behålla barnet valde jag att berätta att jag är gravid. Då slutade genast alla trakasserierna och han hotade med att inte alls ta sitt ansvar om jag valde att föda barnet. Detta hade jag inga problem med, då jag ändå inte ville dela mitt liv med denna sjuka man. Jag gick igenom hela graviditeten, förlossningen och nu nästan ett års uppfostran av denna ljuvliga lilla ängel jag fått, helt på egen hand.
Nu till saken: Jag har börjat känna mig så extremt deprimerad och ensam. Jag har börjat hata honom. Dels fr att han totalt skiter i barnet, men framförallt för att han lurat och utnyttjat mig under alla dessa år. Från trakasserier till tysthet inom loppet av två minuter. Värst av allt är att han hela tiden sagt att han skall förstöra mitt liv. Det känns som att han lyckats. Jag studerar vidare (dock på halvtid), men jag är så ensam och deprimerad. Mitt barn sover inget alls och äter extremt dåligt. H*n kan inte vara utan mig, utan är på mig som en igel. Jag älskar denna underbara ängel mer än allt annat, men jag orkar inte mer. Jag behöver hjälp. Jag är så förvirrad och deprimerad att jag inte ens kan skriva klart det jag påbörjade. Jag föraktar mitt ex in i helvetet. Han är skyldig mig pengar (6-siffrigt belopp) som han vägrar återbetala. Han har träffat en kvinna med två barn som han nu flyttat ihop med.
Hur kan man trakassera och hota någon på det vidriga sätt han gjorde, och sedan skita i en totalt? Jag blir så ledsen då jag vet att detta är mitt fel, men jag trodde aldrig att man kunde göra detta mot sitt egna barn. Jag mår så dåligt över att behöva klara detta på egen hand. Bebisen sover knappt 10h/dygn, vilket gör att jag inte får någon som helts egentid.
Jag visste att han var en sjuk jävel, men inte så sjuk att han skiter i sitt egna barn och försöker förstöra mitt liv för att jag lämnat honom. Jag vill också tillägga att jag aldrig någonsin skulle ta hans rätt ifrån honom att träffa barnet. Men han tar hellre hand om en främlings barn än sitt egna.
Jag vet inte vad jag vill få ut av detta, men det känns bra att få skriva av sig och låta andra i min situation veta att de inte är ensamma.
/Gina
Exet fick tag på det nya numret
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-06-17 12:57
Sista meningen om exet oh mitt telefonnummer skulle ha stått med tidigare i mailet, och kan förbises nu