• SKJ

Nattråd, snälla hjälp!

Varje kväll, natt eller morgon så vaknar våran 2 åriga son och gallskriker för full hals när han går in till oss och slutar inte att skrika! (Det är någe han alltid har gjort)

Och inne hos oss ligger våran 4 månaders son som sover.. Eller efter att sonen kommit in så Sov han rättare sagt.

Äldsta sonen lider allaredan av Nattskräck och vakna ofta på natten och skriker i vanliga fall också, men det är ingenting som har drabbat honom när han kommer inskrikandes.

Det hade varit en sak om han kom in till oss och sen tystnat men han ger sig inte förens alla är vakna och mer där till. Gärna grannarna med!

Eftersom han alltid har hållit på så här så har de ingenting med lillebror att göra.

Anledningen till att jag nu som först ber om tips o råd är att det här inte är hållbart! Vi har fasta rutiner o bra varierad mat.

Snälla hjälp mig att få ett slut på det här !!

//Desperat

• Svar på tråden Nattråd, snälla hjälp!
  • MyDestiny

En av föräldrarna kanske kan följa med honom tillbaks till hans rum och sova där med honom när det händer?
    Så får förälder nr 2 och bebis sova.

• Carambolan

Jag hade inte låtit ett barn sova ensam som vaknar på det viste varje natt. Blir det bättre om han sover inne hos er från början? Även om nattskräcken är kvar så kanske han inte hinner jaga upp sig lika mycket om han inte måste gå upp och leta efter er. Alternativt att någon av er sover i hans rum.

• SKJ

Carambola:

Tyvärr går det inte att han sover inne vid oss längre. Rummet är för liten för en säng till och i våran säng kan han inte ligga en hel natt pga ryggsmärtor efter epiudralen med yngsta sonen.

Det där har ingenting med Nattskräcken att göra. Läs gärna på lite om det!

Jag pratade med mannen om det i morse och han får from nu sova där inne i en annan säng.

Svar på tråden Nattråd, snälla hjälp!