Planerar ett syskon
Hej!
Fick min son för 3 år sedan. Hade då ett lågt AMH-värde (0,6).
Vill så gärna få ett syskon till honom men jag vågar inte ta för givet att det ska gå igen.
Fler som är i samma sits och vill följas åt?
Hej!
Fick min son för 3 år sedan. Hade då ett lågt AMH-värde (0,6).
Vill så gärna få ett syskon till honom men jag vågar inte ta för givet att det ska gå igen.
Fler som är i samma sits och vill följas åt?
Samma här. Vi förlorade ett barn, fick ett levande barn vid 37 och längtar ihjäl oss efter ett syskon, men nu är jag över 40...
Samma här. Vi förlorade ett barn, fick ett levande barn vid 37 och längtar ihjäl oss efter ett syskon, men nu är jag över 40...
Har ni försökt länge?
Två år nu. Ni då?
Är 38, snart 39 och sugen på en sladdis. Är lite rädd att bli skammad typ både inom vården, arbetslivet och socialt att jag "är för gammal". Hur ovanligt är det att få barn i denna ålder egentligen? Sen att det är mycket svårare är ju också en sak såklart.
Det är väl inte ett dugg ovanligt.
Är 38, snart 39 och sugen på en sladdis. Är lite rädd att bli skammad typ både inom vården, arbetslivet och socialt att jag "är för gammal". Hur ovanligt är det att få barn i denna ålder egentligen? Sen att det är mycket svårare är ju också en sak såklart.
Bor du möjligen i Norrland eller på någon liten bruksort? I storstadsregionerna är det en helt normal ålder att skaffa barn. Inte ovanligt ens för förstagångsföderskor. Hade vari jättemärkligt om någon från vården skulle skamma dig!!
kör på om du vill skaffa barn!
Håller med om att 38-39 är en helt normal ålder att få en sladdis. Eller kull nummer två.
Varför skulle vården ha några synpunkter?
Jag fick första och enda barnet vid 40. Ingen sa ett pip om det, inte till mig i alla fall.
Men sen är det ju så med familjebildning att _något_ ljushuvud alltid kommer ha en åsikt som de bara inte klarar att hålla för sig själv. Är man inte för ung, så är man för gammal, har för få eller för många barn, borde vara nöjd med ett av varje kön, borde skaffa fler för att man har två av samma kön, etc etc. Sånt är bara att ignorera.