Behålla eller abort??
Vi fick reda på att jag väntar barn för två dagar sedan och efter det har både jag och mannen vart helt panikslagna/glada/ledsna. Jag är 25, bra jobb, universitetsutbildning. Han är 24, eget företag som börjar gå riktigt bra. Vi har bott ihop väldigt kort stund och varit ihop ungefär ett år. Inte gifta.
Vi hade oskyddat sex för att jag längtat efter barn och vi ville se, vi sa vi testar och om vi blir med barn är det meningen. En liten gång och jag blev gravid. Vi båda fick panik, var inte förberedda på hur det skulle kännas med ett plus på stickan..
Vi vet att vi vill spendera resten av livet tillsammans men när allt kommer till kritan hade det varit mycket lägligare om ett-två år när vi är mer stabila tillsammans och har bott ihop ett tag och mannens företag är mer stabilt ekonomiskt. Även mysigt att kunna ha bröllop i lugn och ro.. Varför stressa när man har en valmöjlighet?
Vi skulle vara de första i vår krets att få barn, plus 24 känns väldigt ungt att bli pappa just. Vad ska alla säga!?
Men är livrädd att jag ska ångra mig efter en abort.. Jag vill ju bli mamma nu egentligen!! Redan nu pirrar det ju i hela kroppen när jag ser bebisar på stan eller instagram.. Ska jag leva med vetskapen att jag tog bort ett barn för att det inte var läge?
Hjälp mig!! Båda alternativen känns dåliga. Har någon vart i en liknande situation?