• anonym128

Gravid? Abort? Långresa?

Hej!

Jag har en sådan extrem ångest just nu.

Hade oskyddat sex efter mensen, han kom i mig 2 gånger, hade inte börjat med mina hormonpiller än på min p piller karta (jävligt dumt.) Är så JÄVLA rädd att jag är gravid nu. Ska nämligen till Australien om mindre än 2 månader och resa runt i 3 månader. Tänk om jag får reda på att jag är gravid innan dess? Har läst att man inte får resa bort om man gjort en abort. Hinner inte göra någon efterkontroll heller ifall jag är i Australien. Alltså jag är livrädd. Har sparat till denna resa i 1 år nu och har betalat 20k till en organisation och kan inte betala tillbaka det. Hjälp

• Svar på tråden Gravid? Abort? Långresa?
  • anonym128

#10 har ätit dom längre, men har tyvärr varit slarvig i perioder.. kommer aldrig vara det mer nu när jag sitter här med ångest

• Meriall

Det är ingen fara om du gör abort. Du blöder som mens efteråt, inget värre. Låt bli att bada så blir det bra. Du kan flyga och resa och göra vad du vill.

Får du en infektion vilket är mycket ovanligt så gör du som du skulle gjort om du blev sjuk på något annat sätt i Australien.

• Meriall

Alltså låt bli att bada under de 1-2 veckor du blöder. Sedan kan du leva som vanligt.

• Ms H
    anonym128 skrev 2017-08-18 19:25:46 följande:

#10 har ätit dom längre, men har tyvärr varit slarvig i perioder.. kommer aldrig vara det mer nu när jag sitter här med ångest

När slarvade du senast?
  • Anonym (Dagen efter)

När hade du sex? Du kan ta dagen efter piller i upp till 5dagar efter samlag.

• anonym128

Slarvade för 1 vecka sen så för sent tyvärr.

Sen när det är dags för gravtest, hur kan jag lita på det? Har hört om flera som varit gravida trots dom testar sig flera gånger.

Jag ska till Prag då jag beräknas ha mens enligt sockerpillerna på kartan, kan jag skippa den mensen men ändå få ett säkert test? Om jag börjar direkt på hormontabletterna eller är det dumt?

Tack för all hjälp verkligen, är inte så bra på sånt här.

• Ms H

Men när tog du inte piller i tid, hur länge glömde du och när hade du sex?

• anonym128
    anonym128 skrev 2017-08-18 20:39:55 följande:

Slarvade för 1 vecka sen så för sent tyvärr.

Sen när det är dags för gravtest, hur kan jag lita på det? Har hört om flera som varit gravida trots dom testar sig flera gånger.

Jag ska till Prag då jag beräknas ha mens enligt sockerpillerna på kartan, kan jag skippa den mensen men ändå få ett säkert test? Om jag börjar direkt på hormontabletterna eller är det dumt?

Tack för all hjälp verkligen, är inte så bra på sånt här.

Någon som vet?
  • Carambolan

Ja, du kan hoppa över "mensen". Graviditetstest påverkas inte av att du äter p-piller.

• nevermind

Vem påstår att du inte får resa??

Jag var aldrig på någon efterkoll. Blödde bara 2-3 dagar tror jag. Gjorde kirurgisk. Snabbt och smidigt och man får ur allt direkt.

• Anonym (bm)

Kopparspiral kan man sätta in som akutmetod inom en vecka! Den sitter sedan kvar. Du ska inte ha p-piller om du inte tar de som man ska, då ska du byta till annat p-medel där man slipper komma ihåg att ta det, tex p-stav, koppar-/hormonspiral. 

• Anonym (bm)
    Anonym (bm) skrev 2017-08-19 09:04:16 följande:

Kopparspiral kan man sätta in som akutmetod inom en vecka! Den sitter sedan kvar. Du ska inte ha p-piller om du inte tar de som man ska, då ska du byta till annat p-medel där man slipper komma ihåg att ta det, tex p-stav, koppar-/hormonspiral. 

Fel av mig, kan sättas in inom 5 dagar. Men ts, byt preventivmetod. Boka tid på en barnmorskemottagning. 
  • anonym128

Ska enligt mina p piller ha min "mens" nästa vecka. Bör jag testa mig även fast jag får "mensen.?"

Ifall mensen inte kommer kan jag testa mig den dagen min mens förväntas och få ett säkert svar?

• Carambolan

Testa dig om en vecka om du är orolig, oavsett om du får mens eller inte. P-pillermens är inte riktig mens.

Svar på tråden Gravid? Abort? Långresa?