Anonym (Alice) skrev 2025-03-13 18:16:35 följande:
Mitt bästa tips är att efter rengöring ( dusch inför sänggåendet) ta en ordentlig klick Initiol salva i analöppningen och sedan ett par tajta boxer trosor och eller halvlånga tajts. Självklart även medicinen!
Tvätta allt varje dag som tex underkläder / sovkläder och badlakan ( dusch morgon kväll)
ha pappershanddukar istället för handdukar.
Ta bort onödiga textiler och mjukisdjur ( vi ställer ut på balkongen i säckar efter tvätt och tar fram efter kuren).
Upprepa behandlingen varje vecka i en månad!
så blev vi äntligen kvitt de lömska rackarna.
Självklart behandlades hela familjen under dessa veckor.
Tack för tips! Jag gör allt detta. Har aldrig smörjt med fet salva de andra gångerna, men gjort det nu.
Jag är nitisk med städning i vanliga fall. Har testat olika vid springmask hos sonen, en gång tokstädade jag, en annan böt jag bara lakan, tvättade handdukar sedan extra noggrann med hygien såklart. Masken försvann ju båda gångerna. Så extrem städning spelar ju mindre roll om sonen blir smittad utifrån. Dock vill man ju städa för psykets skull, så gjorde jag även denna gång. Plockade en levande mask 2 dagar efter vermox tablett. Vet du om det kan ta så lång tid som över 2 dygn för tabletten att verka?
Fick massa bra tips från en annan sida om hur man gör tarmen ogästvänlig för parasiterna. Bla vitlök, kalk och zink är bra att få i sig.