• Anonym (Nisse)

Rädslan för fakta ???

Vad är detta för sida? Lägger man ut fakta om historian så blir man varnad
    Eller gör man allt för att tysta ner den "godas sida" historia 

Står inte på Höger eller vänster sida jag kan se vad som har hänt i världen. 
    Fattar inte vänsterns/kommunister logik när de försökte få Högern som världens avskum när de har mer än 200 miljoner döda mer på sitt samvete 
    Och detta i bara i få tal länder med kommunistiskt styre
    Minns än idag som 14-15 åriga grabb när polarna började få politiskt intresse och började förespråkar vänstern 
    Tänkte redan då -NI ÄR HELT JÄVLA KORKADE 
    Sen 10-15 år senare- Röstades ni SD ta bort mig från er vän lista 
    Jag raderade dessa fast jag inte röstade SD 
    Som Moderat jag är så spyr jag på V 

Säger inte att Hitler var en snäll herre, men att få han ditt avskum nr: 1
    Öppna ögonen och tänk en gång till  
  • Svar på tråden Rädslan för fakta ???
  • Anonym

Det som du ville ha sagt fick plats i två rader, så du drog till med 12 extra-rader om dina åsikter som tonåring, som bonus?

• Anonym (duckface)

Vad menas med texten?? Du har blivit vänster ??

• Anonym (U)

Var hitler en halvsnäll kille?

• Anonym (Nisse)
    Anonym (U) skrev 2024-06-17 19:08:52 följande:

Var hitler en halvsnäll kille?

Om man ser mot  stalins 50 miljoner människoliv så var hitler hyvens kille, skämt å sido 
    Fattar inte hur alla tjatar om hitler stup i kvarten mänskligheten har glömt dom värsta.

Är de nån som har koll på hur många som har brast om livet i Nordkorea? Förr och dagsläget? Stängda dörrar och ingen verkar bry sig .
    Men de är väl V röstares dröm levnadsstandard 
  • Anonym (U)
    Anonym (Nisse) skrev 2024-06-17 19:58:16 följande:
    Om man ser mot  stalins 50 miljoner människoliv så var hitler hyvens kille, skämt å sido 
    Fattar inte hur alla tjatar om hitler stup i kvarten mänskligheten har glömt dom värsta.

Är de nån som har koll på hur många som har brast om livet i Nordkorea? Förr och dagsläget? Stängda dörrar och ingen verkar bry sig .
    Men de är väl V röstares dröm levnadsstandard 
    "Ingen" gillar varken stalin eller hitler. Eller tycker du hitler var en halvsnäll kille pga stalin?
Svar på tråden Rädslan för fakta ???
Nästa tråd från kategorin Familjeliv.se: Familjeliv - sajten
  • Anonym (Uppgiven)

Denna jävla springmask

Ser att det finns massa trådar om detta men... jag. Blir. Tokig.

Mitt barn som går i skolan får springmask ofta. Han fick inte en enda gång springmask när han gick på förskolan men så fort han började skolan. Jag har ocd och är extremt noga med städning och hygien. Strumpor och byxor ska bytas efter skolan, därefter ska händer tvättas. Jag håller efter badrummen och det damugs hemma dagligen osv. Klipper naglar korta osv. Jag gör allt rätt. Har numera vetmox hemma i skåpet jämt då det är springmask på sonen så ofta och märks ju ofta kvällstid. Jag dom har ocd och blir lätt äcklad, börjar bli likgiltig inför detta, då min nitiska städning ändå inte spelar någon roll.

Som jag förstått spelar det knappt någon roll hur mycket jag städar, springmasken kommer ju inte hemifrån utan utifrån eller från kompisar. 

Men hur kan det blir mer utav det i skolan men inte en enda gång när han gick på förskolan?

Någon mer med samma problem?

• Svar på tråden Denna jävla springmask
  • TvillingmammaVästgöte

Min son fick springmask två gånger som liten,  men hans tvillingsyster fick det aldrig. Så det kan ju inte vara så himla smittsamt? Vi behandlade i och för sig hela familjen , när han fick springmask Eller också är det vissa barn som lättare får det av någon anledning?
    För oss hjälpte behandlingen av hela familjen plus lite extra tvätt av kläder och sängkläder. 

• Anonym (Uppgiven)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-13 10:21:11 följande:

Min son fick springmask två gånger som liten,  men hans tvillingsyster fick det aldrig. Så det kan ju inte vara så himla smittsamt? Vi behandlade i och för sig hela familjen , när han fick springmask Eller också är det vissa barn som lättare får det av någon anledning?
    För oss hjälpte behandlingen av hela familjen plus lite extra tvätt av kläder och sängkläder. 

Övriga familjen har inte fått. Behandlingen funkar ju och tvätta sängkläder osv. Problemet är ju att det återkommer några månader senare. 
  • Anonym (Uppgiven)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-13 10:17:56 följande:

Det är väl delvis andra barn än på förskolan? 

Vad menar du?
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (läs denna!) skrev 2025-03-13 12:39:13 följande:

Läs denna tråd! Där hittar du information om läkemedel som inte finns receptfritt som hjälper sådana som har problem med ofta återkommande mask. Finns verkligen många kunniga svar i tråden, plöj igenom dem och anteckna läkemedel.

https://www.familjeliv.se/forum/thread/81333743-min-flickvan-har-mask

Tack! Tråden var vidrig att läsa men hittade en kommentar med länk till en superbra sida! Så nu är det jag som köper hem kalk!! Intressant läsning också, att zink och magnesium är bra. Kanske därför inte jag blir smittad när sonen har! Svalde nyss vitlök o fick sonen att ta lite. Älskar såna här naturligt förebyggande medel istället för att proppa i sonen medicin var o varannan månad! Tack!
  • Anonym (Mask)

Vissa är mer benägna att få springmask. Det kan också mycket väl vara så att masken aldrig försvinner helt. Ni får testa er fram eller varför inte ta pyrvin varannan vecka under en period, tex två månader. 

• Anonym (Alice)

Mitt bästa tips är att efter rengöring ( dusch inför sänggåendet) ta en ordentlig klick Initiol salva i analöppningen och sedan ett par tajta boxer trosor och eller halvlånga tajts. Självklart även medicinen! 

Tvätta allt varje dag som tex underkläder / sovkläder och badlakan ( dusch morgon kväll) 
    ha pappershanddukar istället för handdukar.
    Ta bort onödiga textiler och mjukisdjur ( vi ställer ut på balkongen i säckar efter tvätt och tar fram efter kuren).

Upprepa behandlingen varje vecka i en månad! 

så blev vi äntligen kvitt de lömska rackarna. 

Självklart behandlades hela familjen under dessa veckor.

• Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Alice) skrev 2025-03-13 18:16:35 följande:

Mitt bästa tips är att efter rengöring ( dusch inför sänggåendet) ta en ordentlig klick Initiol salva i analöppningen och sedan ett par tajta boxer trosor och eller halvlånga tajts. Självklart även medicinen! 

Tvätta allt varje dag som tex underkläder / sovkläder och badlakan ( dusch morgon kväll) 
    ha pappershanddukar istället för handdukar.
    Ta bort onödiga textiler och mjukisdjur ( vi ställer ut på balkongen i säckar efter tvätt och tar fram efter kuren).

Upprepa behandlingen varje vecka i en månad! 

så blev vi äntligen kvitt de lömska rackarna. 

Självklart behandlades hela familjen under dessa veckor.

Tack för tips! Jag gör allt detta. Har aldrig smörjt med fet salva de andra gångerna, men gjort det nu.

Jag är nitisk med städning i vanliga fall. Har testat olika vid springmask hos sonen, en gång tokstädade jag, en annan böt jag bara lakan, tvättade handdukar sedan extra noggrann med hygien såklart. Masken försvann ju båda gångerna. Så extrem städning spelar ju mindre roll om sonen blir smittad utifrån. Dock vill man ju städa för psykets skull, så gjorde jag även denna gång. Plockade en levande mask 2 dagar efter vermox tablett. Vet du om det kan ta så lång tid som över 2 dygn för tabletten att verka? 

Fick massa bra tips från en annan sida om hur man gör tarmen ogästvänlig för parasiterna. Bla vitlök, kalk och zink är bra att få i sig.
Svar på tråden Denna jävla springmask