Anonym (T) skrev 2025-01-10 23:13:25 följande:
Farmor vill inte träffa barnbarnet
Hon ligger mer eller mindre för döden. Är till stor del förlamad. Hennes son är efterfrågad, men inte dennes barn. Hennes barnbarn vill följa med och träffa henne en sista gång.
Vems känsla är viktigast här? Den döende eller den som behöver leva vidare med vetskapen att farmor förbjöd hen att träffa henne?
Var tvungen att kontrollera om det var jag som skrivit detta. Min mamma gick bort i höstas, hon vägrade kontakt med mina två yngsta barn, den äldsta är 14, den yngste är tre.
Så sent som i dag fick jag reda på att hon skrivit ett testamente, där hon ger pengar till alla barnbarnen, utom mina två yngsta. Min dottern som är vuxen, halvsyster till sönerna, får sin del enligt testamentet.
Fjortonåringen skakade bara på huvudet, suckade och sade "varför hatade farmor mig, hon har inte ens velat träffa mig, vet hon ens vad jag heter".
När Lillebror föddes fick farmor en bild skickad till sig från BB, inte ett ord, inte ett samtal eller något annat heller. Han var 3 år och 2 månader när hon dog, aldrig ett ord från farmor, han träffade henne aldrig, det gjorde inte storebror heller, och hon har fått bilder av dem hela deras uppväxt.
Jag tror att den typen av föräldrar har något fel mentalt. Inte värt att lägga tid på dessa.