• niwi

Korsryggen? Innan ni visste att ni var gravida?

Hejsan alla ni som är gravida och ett stort grattis. Jag undrar ifall någon av er haft ont i korsryggen innan ni visste att ni var gravida och hur stark var smärtan?? Jag vet inte i fall jag är gravid för vi försöker 1:a försöket efter en polypoperation som var anledningen till vår barnlöshet...så det blir alltså vårt 19:e försök-.---jag har SVINont i korsryggen..det strålar nästan upp i ryggen..det gör ont när jag står och går....kan det vara något eller kan det vara så innan mensen???? Skumt. hade även en mycket stark mensvärk 7 dgr efter ÄL som var i hållande i 2 timmar....och har haft stickningar och mensvärkar efter det,,....kanske bara inbillar mig.....

• Svar på tråden Korsryggen? Innan ni visste att ni var gravida?
  • Esmiraldas

Ja, faktiskt, men mest när jag satt ner... Kände det innan plusset iaf och några veckor framåt...
    Spännande!

• Busflickan

Jag hade absolut ont i korsryggen redan innan jag visste att jag var gravid (även fast jag plussade på 3+0). Inte jättesmärta, men det högg till när jag vred mej och var hela tiden som en molande värk där. Trodde att jag hade legat konstigt och sträckt något eller så, men det har fortsatt hela graviditeten (är i vecka 29 nu).

• niwi

Wow så det kan alltså vara ett tecken??? Nu gör det super ont...var tvungen att ta en alvedon för att det ska bli lite bättre...lindrade mycket lite....jag har haft super konstig månad...först en bedrövlig mensvärk som gjorde att jag mådde lite illa dag 7 efter ÄL.....sen lite mensvärk här o där...och nu detta....det är inte skönt för fem öre

• Busflickan

Förstår att det inte alls är skönt. Ryggen är så viktig för att man ska fungera! Hur känns det nu? har det blivit bättre med ryggen?

• Dancia

Det kan absolut vara ett tecken. Berätta om det blir ett plus, håller tumarna för dig :)

• Blackwidow

Med mitt första barn kände jag av ryggvärk innan +! Denn gången (v.6+1) har jag inga symptom.

• rory82

jag hade ont i korsrygg från ÄL och framåt och nu har jag plussat!

• Blomman74

Hej! När jag väntade mitt första barn hade jag ont i korsryggen direkt. Kunde inte gå med höga klackar, inte gå i trappor osv. Högg som knivar. Det fortsatte i princip hela graviditeten. Känner inte av något av det nu. Är i vecka 7.

• Annicapannika

Jag får alltid ont i korsryggen innan BIM när jag är gravid.

• Thina82

Jag hade enormt ont i korsryggen när jag fick reda på att jag var gravid. Höll i sig ungefär till vecka 6.

• Anonym (Undran)
    Blomman74 skrev 2007-09-14 11:35:38 följande:

Hej! När jag väntade mitt första barn hade jag ont i korsryggen direkt. Kunde inte gå med höga klackar, inte gå i trappor osv. Högg som knivar. Det fortsatte i princip hela graviditeten. Känner inte av något av det nu. Är i vecka 7.

rory82 skrev 2007-09-14 09:51:47 följande:

jag hade ont i korsrygg från ÄL och framåt och nu har jag plussat!

Hej! Hittade denna tråden lite i efterhand hehe, men söker och söker på liknande trådar om just korsryggen och den molande ihållande värk jag nu känner. 
    Jag hade stark ÄL i helgen som var nu, sexade på i fredags morse så håller tummar för att det tog sig. Men sen igår kväll har jag känt en nästan konstant dov molande smärta i svanken. Tänkte att den skulle ge med sig och släppa under dagen men nej den sitter i fortfarande, och den gör sig mest påmind när jag sitter eller ligger ner. 
    Kan även ha lite känningar i ryggen vanligtvis innan mens men då som först känningar 6-7 dagar innan BIM. 

Nu ska jag inte ha mens förens 13 dagar framåt så undrar bara om detta är ett tidigt, väldigt tidigt sådant på en graviditet. Kände värken så molande idag på dagen att jag nästan uppfattade det som att det pulserade i svanken baktill, svårt att förklara. 
    Kan ni som plussade sedan efter ryggvärken såhär tidigt relatera?

Svar på tråden Korsryggen? Innan ni visste att ni var gravida?