Fialotta82 skrev 2010-09-26 15:38:21 följande:
Ja frågar man inget så får man inget veta ju

Min värk är som allra värst vid toabesöken så ja säger sluta inte att tjata på din gyn! Ja hade massor av mellanblödningar å spottings så ja gick till KK å tjatade på dem i flera månader innan de började ta mig på allvar...å att ha alla dessa blödningar då man försöker få barn e ju inte det lämpligaste...å sen började jag nämna mina smärtor vid toalettbesöken å beskrev dem så började man misstänka endo MEN utan en titthålsoperation så hade man ej kunnat se det...ja va på 6-7 vul innan min op. å man hade aldrig dessför innan sett nåt ovanligt.
Kolla checklistor på endo å se om du känner igen dig på fler punkter... endosmärtor är sååå varierande endel kan ej arbeta å måste åka till akuten vid vissa tillfällen... jag har aldrig upplevt detta å det är ja glad över men ledsen att många andra har det så... men forts. tjata om du vill att nåt ska ske! Ge dig inte!
Min värk som uppstår kommer först efter toabesöken och det är som värst de tre första dagarna efter ägglossning. Jag har läst om synptomen och det är det enda som stämmer in på mig, för visst har jag menssmärtor också men inte så allvarliga som beskrivs av de som har endometrios. Inga konstiga blödningar och inga kraftiga blödningar vid mens, ingen värk vid samlag, Så de är endast toabesöken och det bara perioden efter ägglossning. Det är nog därför som min gyn inte anser att det är aktuellt med titthål. Han säger att det kan bero på att man vid ägglossning får en blödning som rinner ut i buken och att de är det som gör att jag får ont, men varför då endast när jag går på toa?
varför jag misstänker det ännu mer att att vi genomgått sex omgångar med gonal f+ ovitrelle (har pcos) och inte blivit gravida och jag har haft fin slemhinna och äggblåsa varje gång. Man hittar inget fel, sen kan det bero på annat. jag börjar bara bli orolig....