Downs syndrom - Vi gjorde abort
Hej! Jag är fortfarande kvar. Använder inte familjeliv förövrigt, men går in i den här tråden och kollar ibland om någon skrivit 😊
Tyvärr har det varit mycket motgångar för mig. Jag hade ju rester kvar. Fick testa två omgångar med Cytotec, men vände inget. Så det blev en skrapning för lite mer än 3 veckor sen. Det blödde en del under operationen, så fick en tamponad i livmodern och blev inlagd på avdelningen. De tog även bort någon bit som de skickade iväg för PAD. Har inte fått svar än.
Började må sämre igen känslomässigt då allt blev en påminnelse om avbrytandet. Har så dåligt samvete och känner sån sorg för pojken.
Tog ett graviditetstest idag (enligt rutin efter skrapning). Det var negativt och tror eventuellt mensen har börjat nu. Har blött konstant i 2 månader, men började minska ett tag efter skrapningen och idag har det börjat blöda ordentligt. Pratade med kliniken förra veckan och läkaren sa att jag skulle höra av mig när mensen börjat så ska de göra en undersökning (och om det är något hon är osäker på så skickar de för hydrosonografi).
Skönt för dig att tiden gått fort och att du snart får börja med stimulering igen! 🤗❤️ Hoppas du hade en fin semester och att du fick bra med återhämtning efter allt.
Konstigt att du inte fått brevet 🤔 Du kanske ska höra efter så det inte kommit bort på posten eller något.
Jag fick brevet för ett tag sedan, men har inte klarat av att öppna det än rent känslomässigt 🥺
Åh beklagar att höra att det varit så utdraget för dig, kan tänka mig att det varit påfrestande och rivit upp såren. Så synd att de inte kollade efter rester någon vecka efter själva avbrytandet. Vad är det de ska testa för något?
Bra att testet är negativt iaf, hoppas undersökningen visar att allt ser bra ut och att du inte behöver hydrosonografi. Kan säga att det gick väldigt snabbt och smärtfritt för mig att göra det, märkte det knappt.
Ja då skönt att tiden gått fort, behövde verkligen det. Jag hörde av mig till kyrkogårdsförvaltningen i fredags och frågade. Fick sån otrolig ångest av att tiden gått och att jag inte vet något. De sa att de fått in alla papper som behövs men att gravsättningen inte ägt rum och att de går efter turordning. Blev lättad att det inte blivit något fel. Sen sa de att om den inte sker om en månad ungefär kommer de vänta till våren. För de sprider inte aska när det är för kallt. Känns ju inget vidare. Hade velat ha en plats att kunna gå till och få något slags avslut? drömde att jag fick brevet och blev så glad innan jag vaknade och insåg att det inte hänt..