Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

Amma en tvååring...

klart det är bra.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • puss
    brünnhilde skrev 2010-10-09 17:57:14 följande:
    Det som slår mig är att folk verkar tycka att det är så himla onaturligt att amma längre än ett år men det är naturligt för barn att ha blöja tills de är tre, när det är typ....tvärtom.
    båda är väl naturligt?
  • puss
    Lady Gogo skrev 2010-10-09 18:40:32 följande:
    2barnsmamman48 - Ehh nej. Barn förlorar sugförmågan efter 4 bast, så det skulle icke funka lilla du.
    det finns ju gott om folk som ammar längre än 4 år.
  • puss
    brünnhilde skrev 2010-10-09 18:43:54 följande:
    (om man låter dem gå utan blöja blir de blöjfria då)
    jaha, så kan man ju se det...
    *tveksam*
  • puss
    brünnhilde skrev 2010-10-09 18:43:09 följande:
    Jag har fått lära mig att tydligen är det naturliga att barn klarar sig utan blöjor runt 10 månaders ålder.
    klart dom gör. de klarar sig utan blöja från födseln.
  • puss
    Anonym (lejonkungen) skrev 2010-10-09 18:47:11 följande:
    YEh!!
    jag måste be dig förtydliga.
  • puss

klart man ska amma. länge.
    vad är problemet?

• puss
    MTA skrev 2010-10-11 09:52:36 följande:
    Eftersom det krånglade med amningen från första början fick vi en amningsnapp på BB. Den gör att det tar längre tid för mjölken att rinna till och att det är mer jobb för en bebis att suga. Det är däremot lättare att få tag.

Vi fick ingen hjälp på BB heller med amningen och hade jag vetat vad amningsnappen innebar hade jag aldrig tagit den.

Jag tror att jag vet bäst hur mitt barn upplever det. Mjölken kommer inte tillräckligt snabbt och dessutom slutade hon äta efter att hon bara fått i sig 30ml vilket är alldeles för lite! Det var helt enkelt för jobbigt för henne.
    ta bort nappen då?
  • puss
    sirisdotter skrev 2010-10-11 10:06:04 följande:
    Verkar olyckligt att ni fick amningsnapp.   Känner en kvinna vars baby lade tungan fel och hade svårt att hitta rätta sugtekniken.  De fick vara kvar på BB tills amningen fungerade.   Det blev en sådan unge som gick fram till sin mamma fram till 4-5-årsåldern  "Kan jag be att få tutten...."

Idag har samhället väl inte råd att låta någon vara kvar på BB en vecka - 6 timmar gällde när jag blev mormor nyligen.  Kanske billigare då att slänga fram en amningsnapp?   Otur för er!
    dom slänger inte ut folk efter 6 h. man FÅR åka hem då, om man vill.
  • puss
    sirisdotter skrev 2010-10-11 10:12:26 följande:
    Nja, råkar man föda mitt under semestertid på vissa kliniker är huvudregeln 6 timmar - och att pappan inte får sova kvar.    (t ex Akademiska för ett par år sedan).
    vi bodde tre dygn innan vi ville åka hem, på akademiska, några år sen i semestertid. jag tror faktiskt inte att dom slänger ut folk som vill stanna.
  • puss
    sirisdotter skrev 2010-10-11 10:30:39 följande:
    Tja, det var vad de gick ut med i UNT  på försommaren 2006.   Jag ringde och frågade om det verkligen stämde och om nyblivna föräldrar skulle ge sig iväg mitt i natten om de sex timmarna gått.   Nja, så strikt kanske det inte var.
    Barnbarnet föddes vid 19-tiden på kvällen. Eftersom de var förstagångsföräldrar fick båda stanna till nästa förmiddag.  När barnläkaren undersökt barnet  gick den nyblivna familjen hem,   och som jag uppfattat det ville de hem, så det gjorde dem inget.   "BB på väg"   gjorde sedan hembesök  med en barnmorska, som frågade om amningen (och en del annat som paret uppfattade som besvärande):
    då födde vi samtidigt
    vi stannade som sagt tre dar. och ville dom hem var det ju bra.
  • puss
    puss skrev 2010-10-11 10:33:48 följande:
    då födde vi samtidigt
    vi stannade som sagt tre dar. och ville dom hem var det ju bra.
    nej, den gången stannade vi en vecka. på akademiska. 2008 var det tre dar.
  • puss
    majess skrev 2011-03-15 20:02:53 följande:
    varför finns det då en norm? o så många som håller med mig?
    normen är att 2åringar ammas.
    *ta daa*
    I will mustardize you
Svar på tråden Amma en tvååring...