Amma en tvååring...
Anonym (Ammande mamma) skrev 2010-10-09 21:06:48 följande:
For att svara pa TS fraga; Ja, det ar fullkomligt normalt att amma sin 2-aring.Nu till min egen erfarenhet av detta: Jag ammade mina tva aldsta barn tills de var 18 manader respektive 3 ar gamla. Jag ammar fortafarande min yngste son som blir 2 ar gammal snart.
Men hor och hapna, jag ar ingen pedofil! Jag tvingar/tvingade heller inte mina barn att amma. Skulle inget hellre vilja an att fa sova en hel natt utan att behova bli vackt av min son som vill amma mitt i natten, flera ganger t om fortfarande fast han snart fyller 2. (Vill bara chocka vissa som skrivit i traden lite sa jag skriver ner detaljer.)
Min roll som mamma ar att bejaka mina barns behov och jag skulle aldrig nagonsin tvinga min 2-aring att sluta amma om han bevisligen behover den narheten fortfarande bara for att andra anser att det ar ackligt eller som nan (obildad manniska) uttryckte det har i traden: "peddovarning." (Existerar ett sant ord?)
Ja, jag pratar om narhet for nar man ar 2 ar gammal sa behover man saklart inte brostmjolk langre ur naringssynpunkt eftersom man da ater vanlig mat ocksa (ja, nu chockade jag nog nagra fler som pa fullt allvar tror att man HELAMMAR sin 2-aring). En 2-aring ammar ocksa for att fa trost, for narhetens skull, for att det kanns bra och for att de VILL. Ja, man kan kan krama sina barn ocksa for att ge narhet men om mit barn VILL amma sa tanker da inte JAG saga nej bara for att nan annan tycker att jag darmed blir "konstig," "onormal," "acklig" eller annu varre, en "pedofil." Kommer han och vill amma nar han ar 18 ar sa blir det daremot en resa till psykakuten.
Det ar naturligt att amma, vi kvinnor ar gjorda for att gora det faktiskt anda tills barnen tappar tanderna for da ar det inte langre mojligt att amma. Vissa barn vill inte amma alls, vissa vill amma langre an andra. Ingen av mina aldre pojkar ville amma langre an 3 ar. Det ar ocksa normalt.
Faktiskt sa vet jag inte om jag ska skratta eller grata nar jag laser sadana har tradar. Detta med att vissa pa fullt allvar tror att amning langre an 2 ar inbegriper pedofili ar det som gor mig mest ARG . Det ar ju helt fruktansvart hur man ens kan blanda in nagot sexuellt med att amma sitt barn. Maste man inte ha otillborliga/onaturliga sexuella tankar for att ens kunna inbilla sig nagot sadant om en mamma som ammar sitt barn?
Tack for mig.

Ang att leva å bröstmjölk -det kan banr göra länge. Min son levde på det runt 1-års åldern en period när han vägrade äta ngt annat. Han var sjuk mycket då. Han gick inte ens ner i vikt. Annars är det enda som man måste tillsätta upp till TVÅ år järn.
HAr med svårt att förstå det där med sexgrejjen. På vilket sätt ger en tvååring som ammar tankar om sex? Jag ka nitne förstå det. Det är ett barn vi pratar om.