Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Amma en tvååring...

MissKaos skrev 2011-04-21 19:27:42 följande:
    Är det så? Vad spännande! Jag funderar på att sluta amma min pojk helt nu, han blir 2,5 i sommar. Han vill dock inte alls sluta...  Men nu börjar jag känna att det på ngt vis räcker.
    Vet du hur frekvensen ser ut och  över fler år? Tex när slutar de flesta amma osv? JAG tror att många barn inte är klara med ammningen när dom är 1, utan vill amma mera för att det är ngt där dom behöver.
    Överväg om du behöver sluta just nu,l hade jag provat sluta amma min tjej som blir tre till sommar i januari hade vi haft rama skrik men nu har hon själv mant trappat ner till ca en gång i veckan en gång var 14 dag. Men då har hon en lilla syster som håller gång i produktionen vet inte hur det hade fungerat annars tror nog hon hade slutat om där inte var något att komma efter Men det ska ju också kännas rätt för dig själv.
  • Ronjas mamma
    MissKaos skrev 2011-04-25 22:14:12 följande:
    Ja, nu har stackarn blivit förkyld igen) och fått en supersvullen snopp (ofarligt, men ont) Och är ledsen. Så idag sa han "inte amma, amma imorgon" vilket betyder att han verkligen vill amma. Han längtar.. Så det känns hårt, men jag har fått mer problem med min migän och behöver jag ta imigran får han inte amma på 48h efter det. Och jag vill börja med vissa theér mm som jag har druckit innan, men som jag inte vill ska gå över i mjölken till honom. Så det är väl eg den stora anledningen. Annars hade jag nog fortsatt lite till när det blev som det blev nu. Sen har han varit mindre intresserad inte velat äta ur ett bröst utan mest mysa det sista. INnan har han verklgein ätit och ammat och sedan inte velat ha frukost eller mellis eller så. Utan blivit mätt..
    Så har du ju också behov för att sluta, det är ju svårt att ta hand om barn med migrän men tänkte på teerna burde väll inte vara några problem är det inte bara olika örter du får i? Alltid svårt när man vet de saknar det.
Svar på tråden Amma en tvååring...