• Anonym

Nån fler som har gjort många aborter?

Det spelar ingen roll vad jag skyddar mig med, piller det blir jag gravid på ändå. Spiral det stöter min kropp ut. Stavar mm har jag blödningar på, spelar heller ingen roll hur länge jag väntat ut som. Fy fan vad jobbigt det är och har varit, det har varit så här sen jag hade sex första gången. Sen när jag blir gravid så har jag har jag mens som vanligt och det är svårt att märka.

Senast jag blev gravid behöll jag barnet och ångar det inte alls, utan vill ha fler, iaf en till! Fast det svider mer nu aborterna när man vet hur underbart det är att faktiskt få sitt barn.

Självklart kan jag ha sex med kondom men det känns så himmla tråkigt att veta att det är det enda..

Hade jag bott i USA hade jag kunna livnärt mig som surrogatmamma..

Nån fler som har så här eller är jag helt ensammen?

• Svar på tråden Nån fler som har gjort många aborter?
  • Marionettdocka

3 st fast jag skyddat mig. Jag kan (förhoppningsvis kunde) bli gravid bara en kille tittar på mig.

Jag ångrar inte alls aborterna, det var cellklumpar som skulle bort.

Man kan inte skörda liljor om man sår tistlar.
  • Anonym (sara)

Jag har gjort 2 aborter, och jag tycker PRECIS som du - ångrar mig extremt nu när jag fått mitt första barn, känner mig som en hemsk människa. Och jag har ingen bra ursäkt som du, jag var bara ung och dum i huvudet ungefär, struntade i kondom o p-piller.. så kommer alltid vara ledsen över det.

Är t.om EMOT aborter nuförtiden. När man är ung eller inte har barn så förstår man liksom inte att man tar bort något som kunde blivit sitt barn, man tänker bara på att det är en cell, att det inte är någonting. Avskyr den oansvariga tjejen jag brukade vara, så nu när jag har blivit helt tvärtom så ser jag nästan ner på människor som är sånna. Konstigt, jag vet, men jag tycker det är så hemskt!

• Anonym (Mocichi)

Gjort tre stycken. Ångrar ingen utav dem.

Men skulle inte kunna (nja, vem vet) gör en nu, när jag vet hur fantastisk hela skapabarn-proceduren är, samt hur grym

• Anonym (ella)

JAG å usch vad jag känner mig skamsen.
    Ska göra min fjärde abort snart och jag vill inte.
    Känner mig som en parasit. FYYYY 

• Anonym
    Anonym (ella) skrev 2011-07-04 23:56:41 följande:
    Det är lite konstigt faktiskt. En fjärde abort, vet du verkligen inte hur man skyddar sig? Har verkligen inget emot abort, men 4 gånger!!! Då får man väl ta och tänka till!!
  • Anonym

Har bara sex med dom jag har haft en stabil relation till, förutom då några i yngre tonåren. Jag har gjort 4 aborter var av en var ett utanförhavandeskap. Men nu biland när jag är mamma så kan jag tänka tillbaka på mina aborter och undra hur dom barnen hade kunnat blivit för några, och hur dom skulle se ut mm.. Och det skrämmer mig att jag kanske måste genomgå fler.. Just nu har jag dock ganska stor avsmak av sex i huvudtaget, men det kommer inte fungera i längden då jag har sambo.

Önskar jag kunde ge lite av min fertilitet till barnlösa kvinnor.

• Anonym (Emma)

Har gjort en abort. 

Ångrar den något fruktansvärt, men tror ändå att det var rätt beslut då.
    Var i början på ett förhållande (med mannen som jag numera är gift med) och jag visste inte om vi skulle hålla ihop i längden. Ville inte bli ensam med ett barn.

Så här i efterhand hade jag förstås behållit barnet, men jag kände mest oro och stress över graviditeten då och inte den där odelade glädjen som jag inbillar mig att man känner när båda planerar och längtar efter ett barn.

Det finns inget rätt och fel. Jag förstår alla tjejer och kvinnor som väljer abort. Men jag tror väldigt många känner en sorg efteråt som inte går att bortförklara med olika resonemang.

• Anonym
    Anonym (ella) skrev 2011-07-04 23:56:41 följande:
    Varför väljer du att göra abort nu? Om du inte vill menar jag...
  • Anonym (Emma)
    Anonym (sara) skrev 2011-07-04 23:53:25 följande:
    Jag har gjort 2 aborter, och jag tycker PRECIS som du - ångrar mig extremt nu när jag fått mitt första barn, känner mig som en hemsk människa. Och jag har ingen bra ursäkt som du, jag var bara ung och dum i huvudet ungefär, struntade i kondom o p-piller.. så kommer alltid vara ledsen över det.

Är t.om EMOT aborter nuförtiden. När man är ung eller inte har barn så förstår man liksom inte att man tar bort något som kunde blivit sitt barn, man tänker bara på att det är en cell, att det inte är någonting. Avskyr den oansvariga tjejen jag brukade vara, så nu när jag har blivit helt tvärtom så ser jag nästan ner på människor som är sånna. Konstigt, jag vet, men jag tycker det är så hemskt!
    I många fall är det faktiskt inte tjejen som är oansvarig, utan även killen. Tycker inte man ska lägga all skuld på tjejen; ibland vill hon ha barn men får inget stöd av sin partner och känner sig därmed tvingad att göra abort.

• Anonym (()

Jag ahr gjort 4 =(

Två när jag var15 år..ung och dum.
    En när jag var tillsammans med pappan till mitt nuvarande barn(10 år idag) Han skulle döda mig om jag behöll det. Jag var livrädd.
    En abort i april..ville behålla det men sjukdom och kommande operationer hindrade mig =/
    Ångrar det mycket, min barnlängtan är stor.. 

Svar på tråden Nån fler som har gjort många aborter?