Inlägg från: Anonym (Emma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emma)

Nån fler som har gjort många aborter?

Har gjort en abort. 

Ångrar den något fruktansvärt, men tror ändå att det var rätt beslut då.
    Var i början på ett förhållande (med mannen som jag numera är gift med) och jag visste inte om vi skulle hålla ihop i längden. Ville inte bli ensam med ett barn.

Så här i efterhand hade jag förstås behållit barnet, men jag kände mest oro och stress över graviditeten då och inte den där odelade glädjen som jag inbillar mig att man känner när båda planerar och längtar efter ett barn.

Det finns inget rätt och fel. Jag förstår alla tjejer och kvinnor som väljer abort. Men jag tror väldigt många känner en sorg efteråt som inte går att bortförklara med olika resonemang.

• Anonym (Emma)
    Anonym (sara) skrev 2011-07-04 23:53:25 följande:
    Jag har gjort 2 aborter, och jag tycker PRECIS som du - ångrar mig extremt nu när jag fått mitt första barn, känner mig som en hemsk människa. Och jag har ingen bra ursäkt som du, jag var bara ung och dum i huvudet ungefär, struntade i kondom o p-piller.. så kommer alltid vara ledsen över det.

Är t.om EMOT aborter nuförtiden. När man är ung eller inte har barn så förstår man liksom inte att man tar bort något som kunde blivit sitt barn, man tänker bara på att det är en cell, att det inte är någonting. Avskyr den oansvariga tjejen jag brukade vara, så nu när jag har blivit helt tvärtom så ser jag nästan ner på människor som är sånna. Konstigt, jag vet, men jag tycker det är så hemskt!
    I många fall är det faktiskt inte tjejen som är oansvarig, utan även killen. Tycker inte man ska lägga all skuld på tjejen; ibland vill hon ha barn men får inget stöd av sin partner och känner sig därmed tvingad att göra abort.

Svar på tråden Nån fler som har gjort många aborter?