Vuxna tillsammans med tonåringar
Anonym (ungtjej m 30+man) skrev 2011-09-14 22:05:30 följande:
okej här har jag en del att bidra med!!Jag själv är en ung tjej, dock över 18, som är tillsammans med en 37årig man. Jag tänker komma med den gamla klyschan "Åldern är bara en siffra" och fanimej vad det stämmer!!
Innan jag träffade min pojkvän såg jag också ner på både de unga tjejerna och de äldre männen, likaså gjorde han.
Men OJ vilken tankeställare vi båda fick när vi hade träffats ett litet tag (helt utan krav och förväntningar) och det visade sig att jag var mycket äldre än han någonsin kunnat tro och vice versa.
Man blir faktiskt kär i en person, inte i dess ålder!
Ämnet spelar eg. ingen roll men ålderskillnad är ett ovanligt rött skynke för de flesta tyckare. Det verkar ligga avundsjuka i botten när man skrapar lite på ytan, kvinnor som vill vara tonåringar och deras män som också har drömmar som inte passar sig.
Personligen tycker jag att om bara tjejen fyllt 15 så kan man inte säga så mycket. Visst kan man dra fram utnyttjande, mognad osv men det finns 18-20 åringar som är lika kontrollerande, utnyttjande osv mot yngre
likväl som många 25+ damer som är helt intelligensbefriade.
Många skriver att de har det som en erfarenhet i bagaget och naturligtvis tycker man det är "äckligt" nu när man anpassat sig till vuxenvärldens regelverk men märkligt nog pratar man fortfarande med personen och vill "kolla läget".
Om inte kvinnor åldrades så fort hade nog problemet inte varit detsamma