Inlägg från: Anonym (...........) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...........)

VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?

Anonym (=O)) skrev 2011-09-18 09:40:19 följande:
    Jag och övriga familjen (förutom sonoen dåFlört) tycker inte att det är särkilt trevligt
    att äta frukost med någon som är halvnaken.
    Tycker det är brist på uppfostran
    Brist på uppfostran? Idag har jag ett par byxor på mig men det är för det är kallt.. Annars sitter alltid jag och min man i t-shirt och trosor/kalsonger, vid matbordet..
  • Anonym (...........)
    ius lexis skrev 2011-09-18 09:44:56 följande:
    Nä, jag tycker inte det är ok att sitta i linne å trosor heller även om jag inte är svärmor. Det är skummt och lite barnsligt. Jag tror faktiskt det är många som håller med dej,jag vet att några vänner tll mej sov över hos en vän och hans nya tjej var där, hon spatserade runt i trosor opch bh på morgonen och de tyckte vännerna var skittöntigt även då de var killar.
    Fast är jag hemma hos någon gör jag inte det, men i vårt hem så är det mer regel än undantag att jag äter frukost i t-shirt och trosor.
  • Anonym (...........)
    ius lexis skrev 2011-09-18 09:47:08 följande:
    är det inte skillnad om man gör det hemma hos sig själv tycker du? idag liggger jag naken medans min make fixar frukost på sängen, men så gör jag självfallet inte hemma hos någon annan...
    Fast om svärmor skulle vara här skulle hon få acceptera hur vi har det och därför undrar jag om ts bor tillsammans med sin svärdotter?

• Anonym (...........)
    michaB skrev 2011-09-18 10:18:54 följande:
    Ja de va fan respektlöst, det tycker jag inte att man gör. . .
    Fast ts har inte sagt om det är hemma hos dem eller hos sig själv hon gör det, så hur kan du veta att det är respektlöst?
  • Anonym (...........)
    michaB skrev 2011-09-18 10:22:29 följande:
    nae men jag tycker inte man gör det ändå. . . kanske om man är hur bra kompisar som helst och har en helt fantastisk kontakt, men inte annars.
    Men om man är hemma hos sig själv och svärmor kommer dit så ska hon väl ta och skita i hur man gör där hemma?
  • Anonym (...........)
    michaB skrev 2011-09-18 10:30:56 följande:
    ja så kan man ju tycka, men så tycker inte jag. När min svärmor kommer hit så sätter jag mig inte i trosor och linne, det kan jag göra när jag är ensam.
    Så tycker jag
    Ja, jag vet inte om jag hade gjort det heller, men som regel tycker jag svärmor ska skita i hur vi gör saker hemma hos oss :)
  • Anonym (...........)
    Sunshine808 skrev 2011-09-18 10:34:15 följande:
    Om man inte tycker om att respektera andra så kan man nog göra så....
    Fast hemma hos oss är det våra regler som gäller.. Vi städar inte som svärmor tycker vi ska göra, men hon ska skita i det för det är vårt hem t.ex..
  • Anonym (...........)
    michaB skrev 2011-09-18 10:44:59 följande:
    Ja alla har såklart olika regler. Men varför städar ni inte? I ren trots mot svärmor eller lathet? Finns väl ingen som tycker om att bo i ett skitigt hem? O speciellt hälsosamt är det väl inte heller?
    Öh, har jag sagt att vi inte städar??

Jag sa att vi inte städar på det sätt som svärmor tycker vi ska göra, dvs allt ska vara skinande rent alltid, dammsugas ska det göras varje dag, moppa golven varje dag för den delen också etc etc.. Det är så SVÄRMOR tycker vi ska städa..

• Anonym (...........)
    Anonym skrev 2011-09-18 10:47:24 följande:
    Käns lite som tråden kommit ifrån ämnet.
    Det handlar ju om vad svärmödrar stör sig mest på, så jag tycker inte den kommit ifrån ämnet faktskt.
  • Anonym (...........)
    Anonym skrev 2011-09-18 10:59:04 följande:
    kan inte annat än att hålla med, verkar som det är mest svärdöttrar som skriver
    Kanske för att inte så många svärmödrar hänger här?? Oftast hänger man inte på fl om man inte har små barn.. 

Och även vi svärdöttrar kan väl ha åsikter? 
Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?