• zygoma girl

VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?

Rainbow brite skrev 2011-09-18 14:06:19 följande:
    Hahaha snälla nån ts.
    Glor du på könshåren också?
    Är du avis på din svärdotter?
    Rädd för att din amn ska kika på henne också?

Haha jag äääääälskar bellamortes svar    
    Jag tror visst att både du och Bellamorte har dåliga relationer med era svärmödrar?

Personligen avskyr jag energitjuvar i min omgivning, de flesta kan jag undivka men inte sådana som andra tar in i familjen. Och jag är innerligt glad att varken du eller Bellamorte ingår i min familj eller arbetar på min arbetsplats, med en sådan attityd skulle ni stjäla all energi i rummet.

Min egen svärmor har sina fel och brister som alla andra men jag har aldrig förväntat mig att hon ska bli min bästis, bara en person som det är trevligt att umgås med - och det är det, i lagom doser.
  • zygoma girl
    Anonym (...........) skrev 2011-09-18 15:50:36 följande:
    Så du kräver att din partner alltid är fullt påklädd också?
    Personligen uppskattar jag inte folk som sitter halvnakna vid bordet - hur svårt är det att dra på sig ett par byxor/kjol?

För övrigt är det inte heller "tillåtet" att sitta barbröstad hemma hos oss (vid middagsbordet alltså), vare sig man är kvinna eller man. Återigen - hur svårt är det att respektera omgivningen och ta på sig en tröja under den halvtimme-timme måltiden varar?
  • zygoma girl
    Strumpläst83 skrev 2011-09-18 16:34:38 följande:
    *Det är inte svärmors barn att uppfostra, hon hade sin chans
    *Om svärdottern nu kan HINDRA en vuxen man att ha en relation till sin mamma är jag benägen att tro att svärmor gjorde någon miss i SIN uppfostran
    *Det är väl knappast svärmors rätt att bestämma vilken soffa man ska ha t.ex.?! Vårat hem vill VI inreda själva. Så att VI trivs. Svärmor har sitt eget hem att inreda
    *För att man vet vad man vill?! Det där var en så urbota dum översättning
    *Skinn på näsan = elak?!
    *SAMMA ansvar. De ska DELA LIKA?
    *Uppskattat sällskap ringer innan och kollar av att man kan ses
    *Så de ska göra sig tillgängliga så fort svärmor vill ses? Vill man träffa nån så hörs man väl av innan och kollar att BÅDA kan?
    I en konflikt, oavsett vad den gäller och mellan vilka personer, är det bra att försöka se saken från den andres sida.  Ingen behöver därmed ha mer rätt eller fel, bara förstå att man ser på situationen på olika sätt.

När det gäller svärmor-svärdotterrelationen har rimligen båda parter lika stort ansvar (förutsatt att svärdottern är vuxen) att inleda och bevara en god relation. Och rent allmänt är det då bra att hoppa ner från sina höga hästar och försöka mötas och vid behov backa - som i alla relationer.
Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?