• NeLi

VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?

lurv skrev 2011-09-18 15:23:59 följande:
    Att hon bor så långt bort att jag inte kan träffa henne så ofta som jag skulle vilja.
    naaaw Skrattande *sött*
  • NeLi
    Rakad Apa skrev 2011-09-18 16:53:44 följande:
    Eran familj är ju helt vrickade...
    hahah, varför är de vrickade när de tycker det är jobbigt när en utomstående kommer hem till dem och näckar vid frukostbordet! Jag hade känt mig obekväm med att sitta med henne vid bordet i MITT hem. Jag tycker ts resonerar helt logist!
  • NeLi
    NeLi skrev 2011-09-18 18:07:13 följande:
    hahah, varför är de vrickade när de tycker det är jobbigt när en utomstående kommer hem till dem och näckar vid frukostbordet! Jag hade känt mig obekväm med att sitta med henne vid bordet i MITT hem. Jag tycker ts resonerar helt logist!
    *logiskt
  • NeLi
    Anonym (usch!) skrev 2011-09-18 21:23:29 följande:
    Familj ska man behandla som familj. Jag tycker att det är helt okej att sitta och äta frukost i trosor och linne hos svärmodern ifall man känner för det. Hålla på o känna sig som en främling, nej! Känna sig som hemma, ja!
    Och man städar som man vill att ens hem ska se ut, inte som någon annan vill att det ska se ut.

Det är såna här trådar som stör mig enormt då jag själv har ett problem med min svärmor. Eller rättare sagt hon har ett problem med mig, vilket jag inte vet vad det är? Hon har helt enkelt svårt att ta in mig i familjen, och det stör mig så enormt! Vi hälsar inte på ofta, och jag har alltid haft respekt för föräldrar vare sig det är vänners eller pojkvänners. Jag antar att jag inte faller henne i "smaken" och ibland kan jag känna att hon tycker att jag inte är tillräckligt bra för hennes son då han är hennes söta, snygga, charmiga lilla puttenuttson som hela släkten älskar(som hon gör klart för mig varje gång jag är där).

Jag tycker att svärmödrar ska vara glada för att dom ens har en svärdotter, att deras son är lycklig(vilket jag antar att han är)!

Och en till sak: Det är inte bara svärdottern som ska göra sig omtyckt, utan även HANS familj! Idioti, stroppar och egosim känner jag bara över den här tråden. 

Jag hade gärna velat vara  "vän" med min svärmor, men jag blir så trött och ledsen av det här att jag snart spyr! Tänk er för svärmödrar!
    om man ska känna sig som hemma hos någon får man ju respektera hemmets ägare, och hur hon vill ha det.
  • NeLi
    Anonym (Aldrig!) skrev 2011-09-19 07:39:49 följande:
    Eh...jo? Man är hemma hos någon annan när man inte är i sitt eget hus/lägenhet/whatever. Jag är "hemma hos andra" när jag är hemma hos min egen mamma eller mina syskon också, och visar dem hänsyn och respekt när jag besöker deras hem.

Mina svärföräldrar och jag har en väldigt bra kontakt och jag känner mig bekväm hemma hos dem, men jag skulle aldrig ens komma på tanken att sitta vid deras frukostbord i enbart linne och trosor! Vansinnigt respektlöst, framför allt om man dessutom blivit ombedd att klä på sig.
    precis, jag är "hemma hos" min egna mamma nu för tiden eftersom jag inte står skriven där! jag har ingenting att bestämma om i hushållet eller hur hon ska möblera sin lägenhet etc..så när jag kommer till hennes hem respekterar jag hennes regler, fastän jag växt upp där(nu har ju inte min älskade mamma några regler, men ändå Skrattande)..

jag skulle aldrig drömt om att få för mig att göra helt som jag vill hos min förre svärmor jag hade på den tiden när man faktiskt sov över hemma hos svärmor. det är ju hennes hem, och jag var besökare när jag sov hos min pojkvän. aldrig att jag skulle suttit i underkläder heller. hemma= helt okej, borta= not so much!
  • NeLi
    Jesper f skrev 2011-09-19 09:19:14 följande:
    Fast jag kan nog tycka att värre än brist på uppfostran, som man som barn faktiskt inte rår för, är värre med oförstånd och respektlöshet hos en äldre individ - som om inte annat borde av ren levnadserfarenhet veta bättre, än att sitta och pika, pusta, sucka, himla med ögonen, eller vad de nu månde vara, över ett faktum som en individ från första början inte rår för. För det beteendet har inte med uppfostran att göra, det har med att göra hur man betraktar andra människor. Knappast särskilt trevlig attityd av vare sig befinna sig eller vara tvungen att umgås med. Kan jag tycka då som beteendevetare.
    fast ts har ju inte suckat och pustat och rullat med ögonen, utan sagt åt henne, men hon lyssnar inte.
  • NeLi
    Anonym skrev 2011-09-19 11:23:55 följande:
    Det är väl inte TS familj som är vrickad?! Jag blir helt chockad när jag läser vissa inlägg.
    Vad man gör hemma i sitt eget hem är en sak men man sitter väl inte halvnaken hemma hos någon annan och speciellt inte vid matbordet? Fruktansvärt respektlöst och ouppfostrat anser jag.
    då är vi 2!
  • NeLi
    Anonym (...........) skrev 2011-09-19 11:25:30 följande:
    Är det skillnad på att vara hos t.ex. sina föräldrar och sina svrföräldrar?

Jag hade lätt kunnat äta frukost iförd endast trosor och tröja hos mina föräldrar, men inte hos mina svärföräldrar för det känner jag mig inte bekväm med. 
    föräldrarna är du ju uppväxt med. de har ju bytt blöjjor på dej etc..svärdottern är en relativt ny bekantskap som är på besök hemma hos sin pojkväns föräldrar och syskon. då sitter man inte i underkläderna vid matbordet..
Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?