Anonym (usch!) skrev 2011-09-18 21:23:29 följande:
Familj ska man behandla som familj. Jag tycker att det är helt okej att sitta och äta frukost i trosor och linne hos svärmodern ifall man känner för det. Hålla på o känna sig som en främling, nej! Känna sig som hemma, ja!
Och man städar som man vill att ens hem ska se ut, inte som någon annan vill att det ska se ut.
Det är såna här trådar som stör mig enormt då jag själv har ett problem med min svärmor. Eller rättare sagt hon har ett problem med mig, vilket jag inte vet vad det är? Hon har helt enkelt svårt att ta in mig i familjen, och det stör mig så enormt! Vi hälsar inte på ofta, och jag har alltid haft respekt för föräldrar vare sig det är vänners eller pojkvänners. Jag antar att jag inte faller henne i "smaken" och ibland kan jag känna att hon tycker att jag inte är tillräckligt bra för hennes son då han är hennes söta, snygga, charmiga lilla puttenuttson som hela släkten älskar(som hon gör klart för mig varje gång jag är där).
Jag tycker att svärmödrar ska vara glada för att dom ens har en svärdotter, att deras son är lycklig(vilket jag antar att han är)!
Och en till sak: Det är inte bara svärdottern som ska göra sig omtyckt, utan även HANS familj! Idioti, stroppar och egosim känner jag bara över den här tråden.
Jag hade gärna velat vara "vän" med min svärmor, men jag blir så trött och ledsen av det här att jag snart spyr! Tänk er för svärmödrar!
om man ska känna sig som hemma hos någon får man ju respektera hemmets ägare, och hur hon vill ha det.