VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?
Anonym (svärmor) skrev 2011-09-18 13:51:54 följande:
Jag har ännu ingen svärdotter eftersom sonen är för ung men dock "svärson" som är lite speciell (men jag vill inte hänga ut honom och väljer att vara anonym). Han kan peta i maten med fingrarna innan någon annan ens har satt sig, snyta sig i servetten och lägga den på tallriken och saknar allmänt hyfs. Sedan luktar han svett också för av någon outgrundlig anledning (nej, det är av miljöskäl) duschar han och byter kläder inte så ofta som han borde och använder helst inte deodorant.
Men dottern har valt honom och då har vi inget annat val än att acceptera det. Men satt han i kallingar vid frukostbordet hemma hos oss då jäklar skulle jag säga till!
Jag har förstått i tråden att många inte är vidare smidiga av sig när det gäller att anpassa sig till olika situationer. Kanske är det samma personer som är helt omöjliga att jobba med också eftersom de inte kan ta in fler personer än sig själva? Det är ungefär samma sak att komma ny till en arbetsgrupp som att komma ny till en familjegrupp. Antingen är man lite smidig eller så klampar man på som en elefant och förstår itne att det finns andra människor runt omkring.