• ica

VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?

ramsylina skrev 2011-09-18 21:50:43 följande:
    vad många bittra svärdöttrar det var i en tråd som skulle vara för svärmödrarna...

"min svärmor hatar mig för att jag är snygg. Och bäst. Och vet bäst. Alltid. "
    Tänk att det finns så många elaka svärmödrar och så många perfekta svärdöttrar....

Och nej, jag är inte särskilt förtjust i min svärmor, men jag har förstånd att se att det sällan är en persons fel när två individer inte kommer överens...
    Nej, men när man har försökt och försökt och det inte går.  Vad gör man då?
  • ica
    Anonym (Annie) skrev 2011-09-20 21:19:52 följande:
    Jovisst, men ts kan bara ta ansvar för sitt eget beteende. Bestämmer hon sig för att ge upp med svärdottern är det hennes beslut. Ibland kan det dock vara värt att anstränga sig det där lilla extra för att få relationer att fungera, iallafall i början. Jag försvarar inte svärdottern alls - jag hade haft många och långa råd till henne, tro mig Men nu är det ju ts som är här och vill ha råd.
    Jo, det måste bli bättre i längden om hon gör det. Min svärmor har inte ansträngt sig alls och jag har gett upp.
  • ica
    Krollspell skrev 2011-12-16 10:27:56 följande:
    Hur ni har det hemma är er sak, dvs din svärmor har ingen rätt att påpeka hur ni beter er i ert hem. När ni besöker svärmor så klär ni er på ett sätt som passar henne eller så låter ni bli att åka dit.

Svårare än så är det inte!
    Ja, jag låter också helst bli att åka dit.
Svar på tråden VAD är det ni stör er mest på hos er svärdotter?