Inlägg från: Anonym (flicka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (flicka)

Vill göra abort om det är en pojke

Innan jag blev gravid ville jag absolut inte ha en flicka. Ville inte ha en tjej som skulle bli sådär skrikig och gnällig som barn och som flickor kan vara. Jag ville absolut ha en pojke, som skulle bli den där storebrorsan som vaktade sina yngre syskon. Men så blev jag gravid, och vi tog reda på könet i vecka 28. Innan vecka 20 kan man ändå inte se könet så bra. Första känslan när jag fick veta att jag väntade en flicka, var besvikelse. Men dag för dag började jag älska det där lilla barnet ändå. Och idag efter förlossningen älskar jag henne mer än mitt liv och skulle slänga mig framför ett tåg för att rädda hennes liv. Det är ju mitt kött och blod! Då spelar könet ingen roll längre. Oavsett vilka erfarenheter av pojkar du har och hur du känner inför en son, så är det ditt kött och blod det handlar om. Det är ditt barn. Ingen annans barn, inga andra pojkar. Det är DIN pojke, och han är helt annorlunda alla andra du någonsin stött på.

• Anonym (flicka)
    Lillagris skrev 2011-10-24 19:53:58 följande:
    Min kompis fick reda på att hon skulle ha en flicka i v17, vrf skulle dom inte se det??
    Det är inte enkelt att se, men inte heller omöjligt. Därför säger de att man inte helt ska lita på att könet är rätt om det är innan vecka 20. Säkrare om du kollar upp det närmare vecka 30 så kan du helt säkert se. Många som kör ultraljud kan tro att det är en pojke på grund av navelsträngen, men egentligen är det en flicka. Och vissa kan omöjligt se på grund av att navelsträngen sitter som den sitter och döljer hela könet. Så det är väldigt individuellt om det går eller inte, men inte helt omöjligt.
  • Anonym (flicka)

Ibland behöver man viss medkänsla, och inte bli uppläxad direkt. Det ger oftast bara motsatt effekt att tro att utan att sätta sig in i den andra personens känslor och liv, bara skälla ut och läxa upp.

Svar på tråden Vill göra abort om det är en pojke