Ebba Caroline skrev 2012-05-25 15:29:16 följande:
Även om jag inte är legitimerad sjuksköterska så går jag som sjuksköterska på jobbet, är anställd som sjuksköterska utan legitimation och står i schemat som sjuksköterska. Blir även kallad sjuksköterska av mina kollegor etc. Så utskrattat på jobbet? Nej. Och har bara jobbat förra sommaren som sjuksköterska (fick reda på det i efterhand), är anställd inom landstinget som sjuksköterska utan legitimation sedan förra torsdagen och kommer att jobba på mitt sommarjobb som sjuksköterska i sommar (igen). Så vart var det jag inte hade yrkeserfarenhet? Det är inte pratik jag gör som sjuksköterska utan legitiamtion, jag blir inte bedömd som student eller ens ÄR student då. Inte heller är jag studnet när jag jobbat som undersköterska. Och självklart kan jag mindre än de som jobbat länge som sjuksköterskor, har inte sagt annat. Så nej, jag kommer inte att sluta.
På ett seminarium på jobbet diskuterade vi egenskaper hos nyexade. Vi var alla överens om att hjälpa och stötta de nya. Det värsta vi visste däremot, var nya som kom med attityden att de "redan kan allt" för att de antingen HAR jobbat eller INTE har jobbat innan. Så EC, släpp din dryga attityd att du kan allt som krävs för din nuvarande position.
Förresten, vad skiljer dig konkret från en leg. ssk? Om du t.ex delar läkemedel borde någon ju kolla dig (som en student). I em annan tråd var du ju på uskor som på boenden delade dosetter! Och det fick man ju minsann inte göra om man inte var leg. ssk! Men du får...?
Många ugglor i mossen....